TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2020

Teatr jednego aktora

Ministerstwo Obrony Narodowej nie ma nawet rzecznika prasowego, ale w mediach brak informacji o aferach, które były znakiem rozpoznawczym poprzednika Mariusza Błaszczaka. Czy to oznacza, że udało mu się zażegnać kryzys w wojsku?

Na radiowym zegarze wybiła 7.15. Jest 26 listopada 2019 roku. Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak jest gościem „Sygnałów dnia” w radiowej Jedynce. Rozmowa dotyczy m.in. decyzji o wznowieniu lotów MiG-29. – Kiedy tych maszyn w polskiej armii już nie będzie? – pyta prowadzący audycję Piotr Gociek. – Jeśli pan redaktor mnie zaprosi, o szczegółach będziemy mogli porozmawiać podczas kolejnej wizyty w studiu – odpowiada minister obrony. Podejrzenie graniczy z pewnością, że takie zaproszenie otrzyma. Wspomniany występ był 20. w publicznym radiu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Chętnie przyjmuje też zaproszenia do programu „Gość Wiadomości” w TVP. Gościł w nim 15 razy, licząc od listopada 2018 do końca listopada 2019 roku.

Ale są dziennikarze, którzy nie dostępują zaszczytu rozmowy z ministrem obrony. – Dwanaście razy pytałem o możliwość przeprowadzenia wywiadu z Mariuszem Błaszczakiem – przyznaje Maciej Miłosz, dziennikarz zajmujący się tematyką wojskową w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. – Bez efektu – dodaje. – Jak tylko Błaszczak został ministrem obrony, wysłałam prośbę o rozmowę – wspomina Edyta Żemła, dziennikarka Onetu, w tematyce wojskowej od 15 lat. – Dano mi odczuć, że nie ma o czym rozmawiać. Bo reprezentuję media, którym minister nie ma zamiaru udzielać wywiadów – mówi twórczyni portalu Polska-zbrojna.pl. Zaś Marek Świerczyński z Polityki Insight dodaje: – Jest totalna blokada informacji. Obowiązuje wyłącznie narracja ministra. MON uprawia propagandę – nie ma wątpliwości dziennikarz specjalizujący się w sprawach wojska. – Dziś nawet większą niż za czasów ministra Macierewicza – uzupełnia.

Grzegorz Sajór

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.