Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2020

Przyciągnąć za ucho

Nadawcy zdradzają, jakie strategie stosują, by ich podcasty były ciekawe i najlepiej dotarły do słuchaczy.

Agata i Jan założyli rodzinę zastępczą. Pięć lat temu zostali oskarżeni o znęcanie się ze szczególnym okrucieństwem nad czworgiem dzieci. Sprawę w „Dużym Formacie” opisał Mirosław Wlekły. Teraz dowiaduje się, że para nigdy nie została skazana. Dlaczego? Chcąc wyjaśnić tajemnicę, rusza tropem dawnej historii. Tak zaczyna się „Śledztwo Pisma”, pierwszy w Polsce reporterski serial podcastowy. Sześć odcinków, każdy mniej więcej po 45 minut, a w nich konsekwentnie budowane napięcie, zwroty akcji i mnożące się znaki zapytania, które sprawiają, że od opowieści trudno się oderwać. – Inspiracją dla nas stał się amerykański „Serial” – przyznaje Piotr Nesterowicz, twórca i wydawca „Pisma. Magazynu Opinii”. W pierwszym sezonie produkcji audio, o której mówi, jest morderstwo studentki, wyrok dożywocia dla jej byłego chłopaka i podobnie jak w przypadku Agaty i Jana – nierozwikłana tajemnica. – „Serial” ukazał się sześć lat temu. Pod koniec 2018 roku produkcja miała łącznie niemal 250 milionów pobrań – tłumaczy Nesterowicz. W polskich realiach to wynik nie do pobicia, ale autorzy i pomysłodawcy „Śledztwa” również mogą świętować. W ciągu sześciu tygodni od premiery sześć odcinków w sumie zostało odsłuchanych ponad 300 tys. razy. – Wynik przerósł nasze oczekiwania. Zakładaliśmy, że liczba ta będzie pięciokrotnie mniejsza – przyznaje Nesterowicz.

„Śledztwo Pisma” to na polskim rynku projekt pionierski. Jego losy pokazują jednak pewną prawidłowość. Wśród odbiorców istnieje spore zapotrzebowanie na materiały audio. A media coraz odważniej starają się istniejącą lukę zapełnić.

Łukasz Zalesiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.