Wydanie: PRESS 01-02/2017
W trybie czuwania
Cały dzień przeglądają Facebooka, godzinami śledzą trendy na Twitterze – Andrzej Jaszczyszyn, Patrycja Orłowska, Anna-Maria Siwińska, Agnieszka Szumigaj – specjaliści od social mediów w... mediach.
Anna-Maria Siwińska
Szefowa zespołu ds. kontaktów z czytelnikami „Gazety Wyborczej”
Przygodę ze społecznościami zaczynała od BBS, IRC, usenetu, a od 2005 roku zajmuje się tym zawodowo. Jeszcze przed „Wyborczą” pracowała m.in. jako koordynator serwisów internetowych Gazety.pl i community manager.
Filip Cieślak
Social media menedżer Grupy Wirtualna Polska
Zawsze poruszał się w obszarach public relations i marketingu – współpracował z agencjami obsługującymi duże marki, również międzynarodowe. Od ponad sześciu lat pracuje w zespołach odpowiedzialnych za budowanie wizerunku Wirtualnej Polski. Odpowiada nie tylko za działania w social mediach, ale również opiekę merytoryczną nad redakcjami, które tworzą kontent społecznościowy, koordynowanie prac zespołów i tworzenie kampanii wizerunkowych.
Andrzej Jaszczyszyn
Odpowiada za strategię komunikacji w mediach społecznościowych marek Grupy ZPR Media
Menedżer, coach i prezenter radiowy od lat związany z Radiem Eska. Dziś odpowiada za koordynację działań w mediach społecznościowych w ramach całej Grupy ZPR Media, współpracując m.in. z redakcjami Radia Eska, Eski TV, Fokus TV, Nowej TV, „Super Expressu”, Poradnikzdrowie.pl, „Muratora” i „Podróży”.
Patrycja Orłowska
Social media menedżer „Newsweek Polska”
Pracowała jako redaktor online i specjalistka od social mediów dla takich firm i marek, jak klubowa.pl, 4fun.tv, RBL.tv, Valkea Media, Butik, Agora. Dziś pracuje dla Grupy Onet-RASP, gdzie opiekuje się marką Newsweek Polska.
Agnieszka Szumigaj
Specjalistka social media w Edipresse Polska
Pracę zaczynała w magazynach dla rodziców. Dziś jest dziennikarką i redaktorką serwisu Babyonline.pl, prowadzi również facebookowe profile: „Mamo, To Ja”, „Wszystko o ciąży i porodzie”, Babyonline.pl; jest administratorką grupy „Rodzice Testują #BabyonlineRT”. Na potrzeby wydawnictwa nagrywa wideo poradnikowe.
* * *
Choć czas ich pracy jest zwykle normowany, to i tak poza tymi godzinami ciężko im się oderwać od aktualnych wydarzeń. Specjalista od social mediów jest jak dziennikarz pracujący w newsroomie – w obu przypadkach bycie na bieżąco uzależnia. Ale w mediach społecznościowych trudno oddzielić prywatną obecność online od tej służbowej, osobisty wall na Facebooku z wrzutkami od znajomych przenika się z informacjami związanymi z wykonywanym zawodem. Social tak samo jak serwis newsowy żywi się tym, co właśnie się zdarzyło. – Patrząc z boku, może się wydawać, że mój dzień nigdy się nie kończy. Cały czas pozostaję w trybie czuwania, bo czytelnicy tego wymagają – zdradza Patrycja Orłowska, social media menedżer „Newsweek Polska” w Grupie Onet-RASP. Dodaje, że kluczem do sukcesu jest często czas reakcji, czyli to, kto pierwszy wystawi nośną wiadomość.
Tadeusz Płaczkiewicz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter