Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2017

Youtuber, czyli pisarz

Youtuberzy jako autorzy książek wydają się żyłą złota. Ale nie zawsze nią są.

Spotkania autorskie to coś niezwykle wyjątkowego! Zarówno dla mnie, jak i dla Was. Wrzucajcie pod tym postem nasze wspólne zdjęcia ze spotkań w Katowicach, Wrocławiu, Gdańsku i Warszawie” – zachęcała na swoim facebookowym profilu (531 tys. fanów) Red Lipstick Monster, czyli Ewa Grzelakowska-Kostoglu, vlogerka, autorka youtubowego kanału, na którym prezentuje techniki robienia makijażu. 9 listopada ub.r. wydała drugą książkę i ponownie – jak w przypadku pierwszej – przyciągnęła do księgarń rzesze fanów.

„W godzinie rozpoczęcia podpisywania książki o godz. 17.00 było około 2,8 tys. osób. Utworzyli trzy kolejki, jedna ciągnęła się do strefy gastronomicznej, druga aż za fontannę na placu Tropikalnym, a trzecia: za Pizza Hut. O godzinie 21.00 (...) na podpis autorki wciąż oczekiwało około 200 osób” – relacjonował spotkanie w Katowicach portal Dziennikzachodni.pl.

– Zdjęcia tłumów stojących w kolejkach po autograf Red Lipstick Monster rzeczywiście były przyczyną palpitacji u niejednego polskiego autora – przyznaje Anna Dziewit-Meller, pisarka i dziennikarka prowadząca portal o książkach Bukbuk.pl. – Najbardziej poczytni pisarze nie mogą nawet marzyć o podobnej frekwencji na spotkaniach autorskich. W kolejnych miastach na trasie promocyjnej tej vlogerki padały kolejne rekordy. Gdy wydawało się, że tysiąc osób w jednym mieście to szczyt, w kolejnych przychodziły dwa tysiące. Zadaje to kłam często słyszanemu w dyskusjach stwierdzeniu, że w Polsce ludzie nie kupują książek, bo są za drogie. Otóż najwyraźniej kupują, ale nie te, których byśmy sobie życzyli my: autorzy, popularyzatorzy czytelnictwa i recenzenci – ubolewa Dziewit-Meller.

Piotr Zieliński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.