Wydanie: PRESS 07-08/2016
Dwie różne profesje
Coraz więcej dziennikarzy przechodzi do pracy w PR
Stare dziennikarskie powiedzenie: „Nie ma sprawy, jeśli stracę pracę, pójdę do public relations” – w ostatnim czasie bawi nieco mniej – dla wielu dziennikarzy możliwość przejścia do PR to już jedyna realna alternatywa. Z międzynarodowego badania Ecco International Communications Network („Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?”, maj 2016) wynika, że 54 proc. dziennikarzy uważa, iż przez ostatnie pięć lat wzrosła rola przedstawicieli agencji PR i rzeczników prasowych, a prawie 30 proc. z nich przyznało, że nie ma wystarczająco dużo czasu na zbieranie i analizowanie informacji, a ilość i zakres ich obowiązków stale rośnie.
Rosnąca wartość rynku PR i postępujący kryzys na rynku medialnym sprzyjają przejściom z mediów do agencji PR, szczególnie gdy tak wielu dziennikarzy na polskim rynku traci pracę – z powodu oszczędności w redakcjach i, ostatnio, w wyniku tzw. dobrej zmiany. Według danych Towarzystwa Dziennikarskiego z mediów publicznych musiały odejść 172 osoby.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter