Wydanie: PRESS 10/2015
Szara eminencja
W starciu z dyrektorem finansowym dyrektor zarządzający, a nawet prezes oddziału agencji sieciowej jest na słabszej pozycji.
W tegorocznym raporcie na temat zarobków w branży komunikacyjnej, przygotowywanym przez SKM SAR, wśród przebadanych 143 pensji największe są te dla dyrektorów działów finansowych. Średnia ich płacy to 25 280 zł, podczas gdy średnia dla dyrektorów strategicznych – 18,8 tys., a kreatywnych – 18 tys.
Wszyscy szefowie agencji w rozmowach off the record podkreślają, że od dyrektora finansowego zależy więcej niż od nich, bo każdy pomysł on musi ocenić i wyrazić na niego zgodę. On the record wszyscy zgodnie oświadczają, że akurat ich dyrektor finansowy wykazuje się „wielkim zrozumieniem tematu i jest dla nich nieocenionym partnerem” – pomocnym i współpracującym. Ale znów off the record niektórzy dodają: z tym partnerstwem różnie w praktyce bywa.
– Jestem szarą eminencją – przyznaje Joanna Modzelewska, dyrektor finansowa w FCB Warsaw. – Decyduję o wielu kwestiach, ale zawsze z drugiego rzędu, bo w pierwszym zasiada prezes i szef agencji – stwierdza.
Agata Małkowska-Szozda
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter