Wydanie: PRESS 10/2015
Szalony Lipek
Dziennikarz radiowy i telewizyjny, producent, pisarz i PR-owiec. W każdą z ról wkłada sto procent zaangażowania.
Jeśli czytając opis mieszkania, do którego wszedł prokurator z policją, zeskanujemy smartfonem zdjęcie ze strony, to odtworzymy filmik, dzięki któremu sami znajdziemy się w przeszukiwanym lokalu i z bliska zobaczymy opisane w książce przedmioty.
Skanując inne zdjęcia, trafimy m.in. na salę sejmową i do prosektorium. Wystarczy aplikacja Viuu (darmowa aplikacja Agory). No i oczywiście książka „Notebook”, pierwsza na świecie powieść sensacyjna, w której na dużą skalę wykorzystano technikę rozszerzonej rzeczywistości. „Notebook” idzie dalej niż tylko kody QR na okładkach książek. Od premiery w lipcu br. do września sprzedaż książki przekroczyła 10 tys. egz. Interesują się nią już zagraniczni wydawcy. W październiku zostanie zaprezentowana na Targach Książki we Frankfurcie.
Przed premierą „Notebooka” Wydawnictwo Literackie w aurze tajemnicy najpierw wypuściło trailer książki, a dopiero po jakimś czasie ujawniło, że autorem i pomysłodawcą zastosowania materiałów filmowych jest Tomasz Lipko – były reporter Radia Zet, „Wiadomości” TVP 1 i „Uwagi!” TVN. Obecnie producent i PR-owiec. Książka to kolejne pole aktywności, które postanowił przetestować.
Bo miejsca w mediach jest już Tomaszowi Lipko za mało.
Elżbieta Rutkowska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter