Wydanie: PRESS 10/2015

Nietypowy kolportaż

Jak zarobić na nietypowej dystrybucji czasopisma? Połączyć je z kartą klubową? Sprzedać za pół ceny, a może rozdać za darmo?

Niestandardowa dystrybucja czasopism zrodziła się w Polsce w roku 1995, kiedy to rynek Europy Środkowo-Wschodniej zawojowało amerykańskie pismo „Przegląd Reader’s Digest”.

– Byliśmy absolutnymi pionierami – wspomina Andrzej Miękus, wówczas dyrektor generalny „RD”. – Toteż sposoby pozyskiwania klientów były na owe czasy nowatorskie. „Reader’s Digest” dystrybuowany był niemal wyłącznie w prenumeracie, a prenumeratorów pozyskiwano na podstawie oferty przesyłanej pocztą.

Magnesem, oprócz samego miesięcznika, była zapowiedź losowania wśród prenumeratorów nagród pieniężnych – główna nagroda wynosiła 100 tys. zł, na tamte czasy suma przemawiająca do wyobraźni (dziś to równowartość rzędu 400–500 tys. zł). Bazy danych były już dostępne, choć ich jakość pozostawiała wiele do życzenia. Mimo to pierwszy testowy mailing przyniósł zamówienia na poziomie 80 proc. wysłanych ofert.

Marian Maciejewski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.