Wydanie: PRESS 06/2015
Geny miasta
Markę miasta buduje się jak każdą inną – podstawą jest stworzenie spójnej strategii promocji.
Każde miasto i każdy region mają swój genotyp. Aby go odkryć, trzeba wytypować czynniki, które go określają: historię, położenie geograficzne, architekturę, przyrodę, a nawet warunki pogodowe. Tak strategię dla miast i regionów tworzy agencja Demo Effective Launching.
– Pracujemy nad zdobyciem wiedzy o mieście. Badamy nawet szerokość ulic, rozwiązania architektoniczne, czy w tym miejscu wieje, jakie jest ciśnienie, jaka gwara, legendy, opowieści. Bo do opracowania strategii trzeba się dobrze przygotować. Te czynniki kształtują niepowtarzalny klimat i możliwości miasta – zaznacza Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
Dopiero stworzenie spójnej koncepcji miejsca daje podstawę do budowania jego marki. Ale to i tak dopiero początek pracy. Na podstawie strategii równolegle trzeba wyznaczyć kierunki rozwoju i promocji, stworzyć projekty, kampanie, akcje, eventy, które będą spójne z wizją tego miejsca. Logo i hasła też muszą z nią współgrać. – Trzeba postawić na swoje atuty i trzymać się tej strategii. Ważna jest ciągłość i konsekwencja w działaniu, a w Polsce niestety, wciąż zbyt często zmieniane są hasła, logo czy nawet całe strategie, co wynika na przykład ze zmiany kadry po wyborach samorządowych – tłumaczy Łukasz Wilczyński, CEO Planet PR. Dodaje, że markę regionu budują też mieszkańcy. Aby wspierali promocję miejsca, muszą być w nią zaangażowani. Dlatego trzeba wspierać również przedsiębiorców, dać im narzędzia, żeby czuli się uczestnikami procesu tworzenia marki miejsca – dodaje Wilczyński.
Agnieszka Roszek
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter