Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2015

Geny miasta

Markę miasta buduje się jak każdą inną – podstawą jest stworzenie spójnej strategii promocji.

Każde miasto i każdy region mają swój genotyp. Aby go odkryć, trzeba wytypować czynniki, które go określają: historię, położenie geograficzne, architekturę, przyrodę, a nawet warunki pogodowe. Tak strategię dla miast i regionów tworzy agencja Demo Effective Launching.

 – Pracujemy nad zdobyciem wiedzy o mieście. Badamy nawet szerokość ulic, rozwiązania architektoniczne, czy w tym miejscu wieje, jakie jest ciśnienie, jaka gwara, legendy, opowieści. Bo do opracowania strategii trzeba się dobrze przygotować. Te czynniki kształtują niepowtarzalny klimat i możliwości miasta – zaznacza Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.

Dopiero stworzenie spójnej koncepcji miejsca daje podstawę do budowania jego marki. Ale to i tak dopiero początek pracy. Na podstawie strategii równolegle trzeba wyznaczyć kierunki rozwoju i promocji, stworzyć projekty, kampanie, akcje, eventy, które będą spójne z wizją tego miejsca. Logo i hasła też muszą z nią współgrać. – Trzeba postawić na swoje atuty i trzymać się tej strategii. Ważna jest ciągłość i konsekwencja w działaniu, a w Polsce niestety, wciąż zbyt często zmieniane są hasła, logo czy nawet całe strategie, co wynika na przykład ze zmiany kadry po wyborach samorządowych – tłumaczy Łukasz Wilczyński, CEO Planet PR. Dodaje, że markę regionu budują też mieszkańcy. Aby wspierali promocję miejsca, muszą być w nią zaangażowani. Dlatego trzeba wspierać również przedsiębiorców, dać im narzędzia, żeby czuli się uczestnikami procesu tworzenia marki miejsca – dodaje Wilczyński.

Agnieszka Roszek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.