Wydanie: PRESS 06/2015
Nauka to potęgi CSR klucz
Stypendia, staże, programy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa – społeczna odpowiedzialność biznesu coraz prężniej rozwija się w dziedzinie edukacji.
Inicjatywa zwana społeczną odpowiedzialnością biznesu (z ang. CSR – corporate social responsibility), której zadaniem jest równoważenie negatywnych skutków biznesu, przybiera coraz to nowe formy. – Początkowo CSR miał charakter filantropijny, firmy występowały jako darczyńcy wobec społeczności lokalnej – tłumaczy Krzysztof Kaczmar, prezes zarządu Fundacji Kronenberga przy City Handlowym. – Z czasem CSR przekształcił się w formę partnerstwa opartego nie tylko na współpracy, lecz również na współtworzeniu programów społecznych przez biznes i organizacje pozarządowe. Partnerstwo to widoczne jest ostatnio coraz bardziej w dziedzinie szeroko rozumianej edukacji.
Flagowym projektem Tesco Polska jest program „Tesco dla szkół” funkcjonujący od 2002 roku. – Od tego czasu wsparliśmy ponad 11 tysięcy szkół podstawowych i gimnazjalnych, zapewniając im nowoczesne wyposażenie o łącznej wartości ponad 13 milionów złotych – mówi Marta Marczuk-Komiszke, kierownik „Planu dla społeczności” Tesco Polska. Ostatnio program ten został rozszerzony o edukację w dziedzinie zdrowego żywienia dzięki konkursowi „Kulinarni odkrywcy”.
Do nowych inwestycji w dziedzinie edukacji przygotowuje się też KGHM, który od września planuje m.in. program „Miedziana szkoła matematyczna”. Mają to być dodatkowe zajęcia dla młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej prowadzone według specjalnie przygotowanego podręcznika do matematyki.
Marian Maciejewski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter