Wydanie: PRESS 06/2015
Instagraj
Co robić, by redakcja z sukcesem zaistniała na Instagramie i cieszyła się natychmiastową reakcją młodych odbiorców.
Media na całym świecie głowią się nad Instagramem: 300 mln użytkowników, którzy umieszczają codziennie 75 mln zdjęć i dają 2,5 mld lajków, ale też stwarzają zasadniczy problem – czy w tym natłoku mogą jeszcze zaistnieć media? Okazuje się, że mogą.
Jednym z powodów, dla których Instagram nie był do ub.r. popularny w redakcjach, jest to, że z wyjątkiem wizytówki nie można nigdzie dodać klikalnego adresu do własnej strony internetowej. W efekcie publikowanie na Instagramie po prostu nie daje oglądalności na własnych stronach wydawcy czy nadawcy. Jednak Instagram ma inną zaletę, którą podkreślają praktycznie wszyscy korzystający z niego: dzięki olbrzymiej interaktywności użytkowników jak żaden chyba inny serwis doskonale nadaje się do promowania i kreowania marki, a to w świecie, gdzie już praktycznie każdy może być wydawcą, jest bardzo ważne.
Świetnie określił to Patrick Taylor, wydawca fotograficzny z The Denver Post: – Myślę, że moja strategia jest strategią zwiększania świadomości marki. I podkreśla: – Dzięki Instagramowi docieramy do audytorium, które w inny sposób nigdy by nie patrzyło na The Denver Post.
Stanisław M. Stanuch
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter