Wydanie: PRESS 03/2015
Stereotypom mówią nie
Polka szuka dziś w mediach prawdy o sobie. Coraz chętniej korzysta przy tym z urządzeń mobilnych.
Podczas tworzenia wiosennej ramówki kanału TVN Style postawiono na emocje. Pojawiło się pięć programów mających przyciągnąć kobiety oczekujące właśnie tego: „Sekrety lekarzy”, „Afera fryzjera”, „Niebezpieczne związki”, „Sprzątaczki” i „Szalone Tokio”. Na przykład w „Aferze fryzjera” stylista fryzur Maciej Wróblewski ma ratować podupadające salony fryzjerskie. W „Sekretach lekarzy” specjaliści z różnych dziedzin będą leczyć rzadkie schorzenia. – Jeden z lekarzy będzie pokazywał zabiegi na sobie. Nastawiamy się na programy wywołujące wzruszenia, ponieważ dla kobiet przede wszystkim ważne są emocje – podkreśla Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN ds. kanałów tematycznych. I wyjaśnia: – Do niedawna panie potrzebowały porad związanych z domem albo małżeństwem. Teraz chcą się rozwijać, poznawać świat, dowiadywać się, jak same mogą coś stworzyć, a także jak wychować mężczyznę.
Nadawca obserwuje, że spadło zainteresowanie małymi programami kulinarnymi i formatem talk-show. – Talk-show trudno utrzymać na antenie ze względu na przestarzałą formułę. Gdy w ubiegłym sezonie zaobserwowaliśmy mniejsze zainteresowanie widzów programem „Miasto kobiet”, zmieniliśmy trochę formę i formułę. Odświeżyliśmy studio, wprowadziliśmy więcej materiałów wideo i wzruszających historii, co kobiety natychmiast doceniły – opowiada Małgorzata Łupina. Oglądalność wzrosła o 14,79 proc. (do 163 tys. widzów jesienią ub.r.).
Przy tworzeniu programów pomagają badania, które nadawca zleca zewnętrznym firmom. Najwięcej informacji stacja czerpie z własnych obserwacji. Jako przykład Łupina podaje zainteresowanie castingami do programów „Sekrety chirurgii” i „Życie bez wstydu” – przyszło na nie po 10 tys. osób.
Iga Kołacz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter