Wydanie: PRESS 03/2015
Wydawcy uświadamiają
Nowy regulamin Izby Wydawców Prasy przypomniał o problemie kradzieży tekstów w Internecie. Ale go nie rozwiąże.
Dostaję e-mailem od znajomego dziennikarza tekst z „Wprost” o Kamilu Durczoku kilkanaście godzin przedtem, zanim tygodnik trafi do sprzedaży. Symbole © i ℗ oznaczają, że zgodnie z regulaminem przyjętym w połowie stycznia br. przez Izbę Wydawców Prasy ten, kto skopiował tekst, umieścił go na stronie internetowej, rozsyłał dalej lub tylko nawet szczegółowo opisał, powinien tygodnikowi zapłacić 3 tys. zł plus podatek VAT.
Będą płacić?
Mariusz Kowalczyk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter