Wydanie: PRESS 03/2014
Ukryte w treści
Mimo ograniczonego dostępu do reklamy polscy marketerzy coraz lepiej wykorzystują Twittera do promocji
Ponad 5,7 tys. tweetów wygenerowała w serwisie mikroblogowym Twitter w czerwcu ub.r. kampania PZU „Agenci mocno pomocni”, której celem było pokazanie wyjątkowości agentów PZU. Pomysł na kampanię oparty był na wykorzystaniu aplikacji Akinator (stworzonej w 2007 roku przez holenderską firmę Elokence), która po otrzymaniu odpowiedzi na zadane przez siebie kilkanaście pytań odgaduje, o kim myśli pytający. W ten sposób ubezpieczyciel chciał pokazać, że jego agenci znają potrzeby swoich klientów tak dobrze, jakby czytali im w myślach. Działania, w których wykorzystano także serwisy Facebook i YouTube, wywołały dyskusję na Twitterze – internauci zastanawiali się, jak to możliwe, że agent Zbyszek (bohater kampanii) potrafi odgadnąć nawet nieoczywiste postacie. Codziennie pojawiały się setki wpisów, a hashtag #mocnopomocni przez kilka dni z rzędu utrzymywał się na liście twitterowych trendów w Polsce.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter