Wydanie: PRESS 03/2014

Agencje PR w social mediach - ranking

Postanowiliśmy sprawdzić, jak największe polskie agencje PR radzą sobie w social mediach.

Osobno ocenialiśmy agencje mające kilka profili w mediach społecznościowych (przy czym uwzględnialiśmy profile firmowe prowadzone w języku polskim), a osobno tylko te obecne na Facebooku. W pierwszym rankingu pięcioro specjalistów oceniało wszystkie profile społecznościowe danej agencji łącznie jako całościową działalność firmy w social mediach. W każdej kategorii firma mogła otrzymać 50 punktów, czyli w sumie zdobyć 300 punktów. Prezentujemy 10 najwyżej ocenionych agencji PR wraz z uwagami jurorów dotyczącymi ich społecznościowych profili.

W drugim rankingu profile agencji PR tylko na Facebooku oceniało inne jury. Tu maksymalnie można było otrzymać 200 punktów. Prezentując 15 najwyżej ocenionych firm, podajemy najczęstsze błędy w prowadzeniu firmowego fan page.

Jak zauważają jurorzy, największym problemem tych firm PR jest brak strategii komunikacyjnej; pomysłu na to, w jaki sposób wykorzystać wszystkie media społecznościowe do budowania swojego wizerunku jako profesjonalnej firmy PR. Ponadto – co już zupełnie nie przystoi agencjom PR – brak jest zrozumienia, że serwisy social media różnią się nie tylko formą, grafiką, funkcjonalnościami, ale przede wszystkim zaspokajają różne potrzeby odbiorców.

Pod lupę wzięliśmy 40 agencji należących do Związku Firm Public Relations i dodatkowo dziewięć, które co roku trafiają do rankingu „Press”. 16 spośród tych wszystkich firm prowadzi co najmniej dwa profile w mediach społecznościowych, a 17 ma tylko fan page na Facebooku. Pozostałych firm PR w social mediach po prostu nie ma. Ich przedstawiciele tłumaczą, że są zbyt zajęci pracą dla swoich klientów – co ciekawe, także w social mediach.

Jury

Monika Czaplicka social media specialist w agencji Boom
Natalia Hatalska autorka bloga Hatalska.com
Anna Robotycka managing partner w agencji faceAddicted
Kuba Nagórski współwłaściciel agencji kreatywnej  kręci się!
Łukasz Dębski strategy manager w agencji Socializer

Kryteria oceny agencji PR w social mediach

Dobór kanałów i wykorzystanie – ile profili prowadzi firma, czy wyboru dokonano według pewnej strategii, pomysłu, czy są faktycznie wykorzystywane
Adekwatność – czy treści (forma, informacja/idea) są dostosowane do wymogów wybranego kanału społecznościowego
Jakość kontentu – czy wpisy są merytoryczne, przydatne, czy zamieszczane są własne treści
Aktywność – częstotliwość zamieszczania informacji i aktywność moderatorów, czy wpisy skłaniają odbiorców do reakcji, dyskusji, dalszego udostępniania
Synergia – czy treści publikowane w wykorzystywanych mediach społecznościowych są z sobą powiązane, tworzą spójną komunikacjęWpływ na wizerunek – czy wykorzystywane media społecznościowe budują pozytywny wizerunek firmy

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.