Wydanie: PRESS 03/2014
Platforma medialnych prognoz
Główny akcjonariusz Platformy Mediowej Point Group Michał M. Lisiecki i jednocześnie jej prezes robi wszystko, aby odczarować kurs akcji swojej spółki. Niestety, ta na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych nie ma dobrych notowań
Mimo przejęcia AWR Wprost wraz z jednym z największych tygodników w Polsce PMPG maleje, zamiast rosnąć. Przed tą transakcją w 2009 roku akcje PMPG kosztowały na GPW nawet 2,40 zł (18 sierpnia 2009). Trzy lata później szorowały po dnie na poziomie 9 gr. Przy takiej wycenie rynku kapitalizacja spółki w ciągu trzech lat spadła z ok. 250 mln zł do niespełna 10 mln zł, czyli o 96 proc.!
Zarząd PMPG uważał, że za niską wyceną akcji spółki stały osoby trzecie, które manipulowały jej kursem. Złożył w tej sprawie doniesienie do Komisji Nadzoru Finansowego, ale trudno wymagać, by rynek wysoko wyceniał spółkę, której jeszcze dwa lata temu groziło bankructwo. Uratował ją zastrzyk gotówki od głównego akcjonariusza.
Grzegorz Kopacz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter