Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01/2013

Ten biznes już będzie trudny

Tony Wright, prezes globalny Lowe and Partners, uważa, że po kryzysie sytuacja agencji reklamowych wcale się nie polepszy

Które rynki w sieci Lowe są obecnie najsłabsze? 

Pewnie nikogo nie zaskoczę, jeśli powiem, że Włochy, Hiszpania, Grecja – ale i Francja ze względu na jej system pomocy społecznej. We Francji nawet kiedy stracisz klienta, to i tak nie możesz zwolnić ludzi, bo odszkodowania dla nich kosztowałyby więcej niż pensje. Na przeciwległym biegunie leżą Wielka Brytania – gdzie nasze biuro nadal jest bardzo silne i świetnie zarabia – oraz Polska.

Inwestycje sieci w Polsce są największe w Europie – czy to oznacza, że rola polskiego oddziału będzie rosła?

Polska jest naszym drugim, po londyńskiej centrali, najważniejszym ośrodkiem. Z Polski koordynowane są prace na przykład dla firmy Unilever. Wielu naszych klientów uważa Polskę za ważny rynek także ze względu na rolę, którą odgrywa i może odegrać w regionie. 

Czy regionalna odpowiedzialność polskiego Lowe się zwiększy? 

Tak, ale na tym etapie mogę powiedzieć tylko, że duży amerykański klient finansowy działający w obszarze zarządzania inwestycjami chce wkroczyć do Europy właśnie za pośrednictwem polskiej agencji. To się wydarzy w pierwszym kwartale 2013 roku i wtedy powiem więcej. Ale już dziś mogę zapewnić, że zmieni to pozycję polskiej agencji – w Polsce i w całej sieci. Polska staje się coraz bardziej częścią starej Europy, której bliżej do Niemiec i Francji niż do Ukrainy, Bułgarii czy Serbii. Polska nie jest już rynkiem rozwijającym się.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.