Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01/2013

Ten biznes już będzie trudny

Tony Wright, prezes globalny Lowe and Partners, uważa, że po kryzysie sytuacja agencji reklamowych wcale się nie polepszy

Które rynki w sieci Lowe są obecnie najsłabsze? 

Pewnie nikogo nie zaskoczę, jeśli powiem, że Włochy, Hiszpania, Grecja – ale i Francja ze względu na jej system pomocy społecznej. We Francji nawet kiedy stracisz klienta, to i tak nie możesz zwolnić ludzi, bo odszkodowania dla nich kosztowałyby więcej niż pensje. Na przeciwległym biegunie leżą Wielka Brytania – gdzie nasze biuro nadal jest bardzo silne i świetnie zarabia – oraz Polska.

Inwestycje sieci w Polsce są największe w Europie – czy to oznacza, że rola polskiego oddziału będzie rosła?

Polska jest naszym drugim, po londyńskiej centrali, najważniejszym ośrodkiem. Z Polski koordynowane są prace na przykład dla firmy Unilever. Wielu naszych klientów uważa Polskę za ważny rynek także ze względu na rolę, którą odgrywa i może odegrać w regionie. 

Czy regionalna odpowiedzialność polskiego Lowe się zwiększy? 

Tak, ale na tym etapie mogę powiedzieć tylko, że duży amerykański klient finansowy działający w obszarze zarządzania inwestycjami chce wkroczyć do Europy właśnie za pośrednictwem polskiej agencji. To się wydarzy w pierwszym kwartale 2013 roku i wtedy powiem więcej. Ale już dziś mogę zapewnić, że zmieni to pozycję polskiej agencji – w Polsce i w całej sieci. Polska staje się coraz bardziej częścią starej Europy, której bliżej do Niemiec i Francji niż do Ukrainy, Bułgarii czy Serbii. Polska nie jest już rynkiem rozwijającym się.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.