Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01/2013

Reporter uliczny

Recykling informacji, zejście na poziom lokalny, tematyka rodzinna – niemieckie dzienniki regionalne walczą o utrzymanie czytelników

Kiedy w maju 2011 roku w redakcji regionalnego „General-Anzeiger” w Bonn zamiast dziennikarzy przed komputerami zasiadło sześć rodzin – potraktowano to jako symbol zmian, które nadejdą w dzienniku. Rodziny miały przygotować sobotnie wydanie. W ramach redakcyjnej akcji wcześniej przez kilka tygodni towarzyszyły dziennikarzom w terenie, robiły research, przygotowywały wybrane działy. – Postanowiliśmy zamieszczać w gazecie więcej tematów interesujących rodziny – wyjaśnia Tina Stommel, dziennikarka „General-Anzeiger”, która prowadzi ten projekt. Nie oparto go na żadnych badaniach czytelniczych, a jedynie na instynkcie redakcji. – Zmieniliśmy perspektywę, określając, które tematy interesują nas samych jako rodziców i mieszkańców regionu, które informacje są nam przydatne w życiu codziennym i mogą także zainteresować czytelników – dodaje Stommel. O udział w projekcie ubiegało się blisko 50 rodzin.

Akcja dziennika z Bonn była jedną z tych, które mają mu pomóc w nadrobieniu strat. Podobnie jak innym dziennikom regionalnym „General-Anzeiger” spadła sprzedaż egzemplarzowa i przychody z reklamy. Według danych IVW (niemieckiego odpowiednika Związku Kontroli Dystrybucji Prasy) w trzecim kwartale 2012 roku dziennik sprzedawał się w ok. 76,7 tys. egz., blisko 3 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.