Wydanie: PRESS 07/2003

Deficyt dyrektorów

Na rynku trudno znaleźć wybitnych fachowców od marketingu. Jak ich złowić?

Coty Polska, Tchibo Warszawa, Beiersdorf-Lechia SA, Grupa Żywiec - te wszystkie firmy łączy jedno: szukają albo właśnie zakończyły poszukiwania odpowiedniego kandydata na stanowisko dyrektora marketingu. Przedstawiciele firm są zgodni: nie jest to łatwe zadanie. - Nie ma problemu ze znalezieniem specjalisty średniego szczebla, na przykład brand managera. Kłopoty zaczynają się, gdy szuka się dyrektorów marketingu, którzy mogą pokierować działem w dużym koncernie i potrafią zarządzać ogromnymi budżetami - mówi Andrzej Maciejewski, dyrektor zarządzający firmy headhunterskiej Kienbaum Execu- tive Consultants.

Zdaniem Piotra Kuca, prezesa zarządu Coty Polska, w Polsce brakuje marketingowców dużego formatu z odpowiednim doświadczeniem, bo polscy specjaliści najpóźniej - w stosunku do innych profesji - objęli te stanowiska. - Nie mają doświadczenia, bo funkcje te najdłużej pełnili ekspaci, czyli wysłannicy z zagranicznej centrali - dodaje Kuc.

Małgorzata Zgutka

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.