Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09/2007

Segment drogi

Liczba wyjazdów turystycznych Polaków rośnie dużo szybciej niż czytelnictwo pism o podróżach

Tylko w pierwszym półroczu br. za granicę wyjechało ponad 23 mln Polaków, o 13 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. – wynika z danych Instytutu Turystyki. Wydawałoby się, że ten trend powinien się przekładać na sprzedaż czasopism podróżniczych. Tymczasem od stycznia do maja br. sprzedaż większości z nich w porównaniu z tym samym okresem w ub.r. spadła. 

Analizę tego rynku bardzo utrudnia to, że spośród wielu pism dane o sprzedaży i czytelnictwie ujawniają jedynie cztery wydawnictwa. „National Geographic Polska” sprzedaje miesięcznie ponad 60 tys. egz. (w 2005 roku 110 tys.), „Podróże” i „Voyage” – ok. 15 tys. egz., a pismo o tematyce górskiej („n.p.m.”) – 3–4 tys. egz.

Tymczasem, zdaniem media plannerów, sprzedaż pism turystycznych może wzrosnąć. – Społeczeństwo się bogaci, a pierwsza rzecz, na jaką wydajemy nadwyżki budżetowe, to właśnie wyjazdy – argumentują. Monika Rychlica, head of press & new media w Initiative Warszawa, uważa, że w ciągu następnych kilku lat wzrost nie przekroczy 30 proc. – Powrót do poziomu sprzedaży sprzed dwóch lat jest raczej niemożliwy ze względu na rosnącą dostępność Internetu, gdzie można znaleźć wszystkie informacje – twierdzi Rychlica.

Aneta Wieczerzak

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.