Wydanie: PRESS 09/2007
Segment drogi
Liczba wyjazdów turystycznych Polaków rośnie dużo szybciej niż czytelnictwo pism o podróżach
Tylko w pierwszym półroczu br. za granicę wyjechało ponad 23 mln Polaków, o 13 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. – wynika z danych Instytutu Turystyki. Wydawałoby się, że ten trend powinien się przekładać na sprzedaż czasopism podróżniczych. Tymczasem od stycznia do maja br. sprzedaż większości z nich w porównaniu z tym samym okresem w ub.r. spadła.
Analizę tego rynku bardzo utrudnia to, że spośród wielu pism dane o sprzedaży i czytelnictwie ujawniają jedynie cztery wydawnictwa. „National Geographic Polska” sprzedaje miesięcznie ponad 60 tys. egz. (w 2005 roku 110 tys.), „Podróże” i „Voyage” – ok. 15 tys. egz., a pismo o tematyce górskiej („n.p.m.”) – 3–4 tys. egz.
Tymczasem, zdaniem media plannerów, sprzedaż pism turystycznych może wzrosnąć. – Społeczeństwo się bogaci, a pierwsza rzecz, na jaką wydajemy nadwyżki budżetowe, to właśnie wyjazdy – argumentują. Monika Rychlica, head of press & new media w Initiative Warszawa, uważa, że w ciągu następnych kilku lat wzrost nie przekroczy 30 proc. – Powrót do poziomu sprzedaży sprzed dwóch lat jest raczej niemożliwy ze względu na rosnącą dostępność Internetu, gdzie można znaleźć wszystkie informacje – twierdzi Rychlica.
Aneta Wieczerzak
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter