Wydanie: PRESS 09/2007
Piłkarski poker
Pisma sportowe liczą na Euro 2008 i 2012. Czy słusznie?
Axel Springer Polska, wymieniając magazyny kobiece z wydawnictwem Marquard Media Polska, postawił na tytuły sportowe i niewątpliwie liczy na zyski związane z przyszłorocznymi Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej oraz Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. Liczą na to i inni wydawcy, bo już pod koniec września br. rynek pism sportowych wzbogaci się o nowy tytuł. Carisma Entertainment Group, wydawca miesięczników z filmami DVD (np. „Kino Konesera”), zamierza 26 września br. wydać pierwszy numer miesięcznika o piłce nożnej „Futbol.pl” – 100-stronicowy magazyn w nakładzie 200 tys. egz., a planowanej sprzedaży na poziomie 110 tys. egz. Podobne plany sprzedażowe co do „Magazynu Futbol” ma jego wydawca CSI Media. Pismo istnieje od maja ub.r., a do stycznia br. jako „Magazyn Football”. Od maja wydawca wypuścił go ponownie na rynek już ze spolszczonym tytułem. W czasie wakacji „Magazyn Futbol” ukazywał się jako dwumiesięcznik, ale od października znowu będzie miesięcznikiem. Wydawnictwo zamierza zwiększyć jego nakład z dotychczasowych 15 tys. do 100–150 tys. egz. – Chcemy, żeby zwroty nie przekraczały 30 procent nakładu – mówi Mariusz Herman, prezes CSI Media.
Sebastian Kucharski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter