Wirtualna Polska Media

PRZEMYSŁAW MAŃKOWSKI vice president sales, PAULINA ZYŚK-LISICA dyrektorka pionu rozwoju produktu reklamowego i big data w reklamie
Przemysław Mańkowski
vice president sales
Paulina Zyśk-Lisica
dyrektorka pionu rozwoju produktu reklamowego i big data w reklamie
Kontakt
ul. Żwirki i Wigury 16
02-092 Warszawa
tel. 22 470 09 90
[email protected]
Reklama.wp.pl
Wirtualna Polska to według IMM najbardziej opiniotwórcze medium internetowe w 2022 roku, a także jeden z liderów rynku pod względem dynamiki uzyskiwanych przychodów. W swoim portfolio ma specjalistyczne serwisy w każdej kategorii, a w najważniejszych z nich gromadzi największą liczbę odbiorców. Miliony użytkowników rozpoczynają dzień od strony głównej WP lub O2 i odwiedzają najsilniejsze tytuły redakcyjne w kraju: WP SportoweFakty, Money.pl, Pudelek, WP Kobieta, WP abcZdrowie i blisko 40 innych. Do ich listy w ub.r. dołączył Benchmark – specjalistyczny serwis o tematyce technologicznej oraz witryny Jastrzabpost.pl, Genialne.pl i Pysznosci.pl – jeden z największych serwisów kulinarnych w Polsce, który doskonale uzupełnia ofertę tematyczną WP.
Pozostając pionierem zmian w obszarze technologii reklamowej, WP bardzo mocno rozwija ofertę contentmarketingową – akcje niestandardowe, współpraca z redakcjami i jakość tworzonych materiałów stały się nowymi wyróżnikami na rynku. Strategię i realizację tych działań przygotowuje zespół WP Brand Studio, a flagowym produktem stał się Live Streaming łączący obecne trendy z naszą technologią i siłą wydawniczą.
Dynamicznie rozwija się również segment wideo i audio. Dużo nowości pojawiło się w Pilot WP (nowe kanały FAST, premierowe rozwiązania DAI) i w Open Fm, który przeszedł wizualną metamorfozę i który poza ofertą radiową i muzyczną zapewnia dostęp do bogatej biblioteki podcastów, co zapewnia mu miejsce bardzo silnego gracza w tym segmencie.
Zaufanie użytkowników zdobywa ponadto serwis generacji Z, czyli Vibez.pl. Jego specyfika serwisu i tematyka pozwala realizować niezwykle angażujące i niestandardowe współprace reklamowe.
MEDIA
Internet: WP, o2, WP Poczta, Poczta o2, WP Wiadomości, WP SportoweFakty, Money, Pilot WP, Pudelek, WP abcZdrowie, WP Kobieta, Vibez, WP Parenting, WP Kobieta, Benchmark, Polygamia, WP Autokult, Autocentrum i inne serwisy – w sumie 23 mln użytkowników miesięcznie; 65 proc. wejść na serwisy pochodzi z urządzeń mobilnych (Mediapanel, XII 2022); spółki, partnerzy specjalistyczni: Wakacje.pl, Nocowanie.pl, Audioteka, Patronite, Allani.pl, Homebook.pl, Totalmoney.pl, Extradom.pl, Superauto.pl, Autocentrum; aplikacje mobilne: Pilot WP, Open FM, Poczta o2, WP Poczta
Telewizja: Telewizja WP – 1. miejsce na MUX8 w grupie all 16–59 oraz all 16-59 DTT; średni udział w grupie all 16–59: 0,65 proc. (Nielsen, I–XII 2022)
NAGRODY
Lider ESG
Tytuł Srebrnego Lidera ESG w drugiej edycji konkursu organizowanego przez PwC Polska, Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie oraz NN Investment Partners TFI; tytuł Dziennikarza Roku 2022 dla dziennikarza WP Szymona Jadczaka; Grand Press 2022 dla Pawła Kapusty i Dariusza Farona w kategorii Reportaż prasowy/internetowy, tytuł Architekta Zrównoważonego Rozwoju 2022 od UN Global Compact Network Poland za walkę z korupcją
Grupa Wirtualna Polska należy do IAB Polska (członek zarządzający) i IAA (członek wspierający)
HIT 2022
Serwis Wakacje.pl z Grupy WP był w 2022 roku najczęściej odwiedzaną witryną w kategorii biur podróży i agentów turystycznych, co wynika z analizy firmy Similarweb badającej ruch w internecie. Witryna zdominowała segment turystyczny w polskim internecie, odwiedzona została prawie 49 mln razy. To oznacza udział na poziomie 28,66 proc. w grupie największych biur i agentów turystycznych w Polsce.
Do Grupy WP dołączyły nowe serwisy: Benchmark, Jastrzabpost.pl, Genialne.pl oraz Pysznosci.pl, uzupełniając bogatą już ofertę wydawniczą. W strukturach WP Holding znalazła się też Audioteka – największy serwis z audiobookami w Polsce. Mocno rozwijał się obszar e-commerce – WP zakupiła udziały w Selsey z kategorii wnętrzarskiej i przejęła Grupę Szallas specjalizującą się w rezerwacji noclegów; ta ostatnia akwizycja otwiera przed holdingiem nowy rozdział ekspansji na rynki europejskie.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
