Temat: biura reklamy

Wydanie: BIURA REKLAMY 2023

Telewizja Polska

EWELINA CZUBA dyrektorka

Ewelina Czuba
dyrektorka

Przemysław Kruk
obsługa domów mediowych i ich klientów

Wojciech Kowalczyk
wsparcie sprzedaży i rozwój produktów

Robert Malinowski
sponsoring i akcje specjalne, sprzedaż bezpośrednia, współpraca z administracją publiczną

Adrian Wojtaszek
internet i media interaktywne

Kontakt

ul. J.P. Woronicza 17
00- 999 Warszawa
tel. 22 547 23 00
Brtvp.pl
@BiuroReklamyTVP
[email protected]
[email protected]

W 2023 roku spodziewamy się wzrostu rynku reklamy, choć być może będzie on mniejszy niż dotychczas. Ubiegły rok okazał się lepszy od wielu prognoz, czynionych od wybuchu wojny w Ukrainie. Ponieważ nasza branża szuka rozwiązań odpowiadających na rosnące koszty i ceny, w polityce sprzedaży na ten rok zwiększamy elastyczność produktów i możliwości obniżenia inflacji cen reklam. Przez większą elastyczność rozumiemy m.in. obniżanie pułapów w indywidualnych negocjacjach. Możliwości obniżenia inflacji zależą natomiast od szybkiego złożenia deklaracji rocznej oraz strategicznego zaangażowania się reklamodawcy w produkty online i sponsorskie. W odpowiedzi na potrzeby rynku wdrożyliśmy mechanizm gwarancji kosztu przy zakupie cennikowym.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów nastawionych na maksymalizację dotarcia przekazu reklamowego, rozszerzamy listę grup docelowych, w których można dokonywać zakupu gwarantowanej widowni. Dwie nowe grupy rozliczeniowe to wszyscy w wieku 18–64 lat oraz widzowie w wieku 20–49 lat. Wprowadzamy także pakiety demograficzne ułatwiające wybór stacji dopasowanych do wybranych kryteriów.

Istotną częścią naszej oferty jest reklama online. Inwestujemy w rozwój usług nielinearnych – serwisy web oraz aplikacje mobilne i smart TV, m.in. dla naszych kluczowych brandów  TVP VOD i TVP Sport. Prowadzimy projekty wzmacniające nasze portfolio programowe – produkcje digital first, nowości filmowe i serialowe, transmisje live. Udrażniamy technologie w obszarach optymalizacji emisji oraz precyzyjnego targetowania. Duży nacisk kładziemy na rozwój i prostotę oferty Hbb TV, do której wprowadziliśmy produkt oparty na emisji teasera, niwelując bariery wejścia.

MEDIA

Telewizja: TVP 1 – średni zasięg dzienny: 9,8  mln widzów, 30,1 proc., TVP 2 – średni zasięg dzienny: 8,3 mln widzów, 25,7 proc., anteny tematyczne TVP  – średni zasięg dzienny:  10,9 mln widzów, 33,7 proc.; w sumie średni zasięg dzienny grupy TVP:  16,1 mln widzów – 49,7 proc.; Grupa Michał Winnicki Entertainment – średni zasięg miesięczny:  16,2 mln widzów, 50 proc., TVS – średni zasięg miesięczny:  5,1 mln widzów, 15,7 proc., Active Family – średni zasięg miesięczny: 1,5 mln  widzów, 4,6 proc., Dizi – średni zasięg miesięczny: 0,9 mln widzów, 2,8 proc. (Nielsen, X–XII 2022, all 7–74; in home 2d +OOH)

Internet: Grupa TVP – liczba realnych użytkowników (RU): 8,89 mln, zasięg: 27,04 proc., liczba odsłon (PV): 190,29 mln, Grupa Polska Press – liczba RU: 19,2 mln, zasięg: 58,43 proc., PV: 1 160,25 mln, Cineman.pl –  liczba RU: 30 294, zasięg: 0,09 proc., l PV: 30 456 (Mediapanel, I 2023)

Inne: telewizja hybrydowa HBB TV, Connected TV, aplikacje mobilne (TVP VOD, TVP Sport), Telegazeta

Telewizja Polska należy do IAA, IAB, MOC TV, EGTA

HIT 2022

W 2022 roku postawiliśmy na rozwiązania, które mają ułatwiać zakup reklamy, zapewniając klientom większą elastyczność, a jednocześnie nie porzucając idei jawnej polityki sprzedaży. Wsłuchując się w oczekiwania rynku, wzmocniliśmy współpracę z partnerami na polu sponsoringu i akcji niestandardowych. Równolegle rozwijaliśmy produkty online, w tym aplikacje mobilne.

Nieustannie ulepszamy produkty w ofercie reklamowej – poszerzyliśmy portfolio kanałów własnych o trzy nowe anteny: TVP 4K, TVP Nauka oraz TVP World, kanałów brokerskich – o Extreme Channel, a od 2023 roku o TVC. Oferta online została rozbudowana o wideo w serwisach Grupy Polska Press, serwis Cineman.pl oraz Kanał Sportowy.

Za nami największa impreza sportowa – Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej z rekordową widownią w telewizji i internecie. Stacja TVP Sport sięgnęła po tytuł lidera stacji sportowych, a łączny zasięg transmisji związanych z rozgrywkami w Katarze na czterech antenach TVP wyniósł ponad 32 mln widzów. W internecie transmisje meczów odtworzono w sumie ponad 70,5 mln razy. To absolutny rekord w historii polskiego internetu.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.