Wydanie: TV & WIDEO 2019
W środku wielkiej zmiany
NADAWCY TELEWIZYJNI W USA ZROZUMIELI, ŻE PRZESTAŁA SIĘ LICZYĆ FIZYCZNA LOKALIZACJA WIDZA – ISTOTĄ BIZNESU TELEWIZYJNEGO JEST NAMIERZENIE GO W INTERNECIE
WEDŁUG RAPORTU OŚRODKA MIDIA RESEARCH W TYM ROKU NA AMERYKAŃSKIM RYNKU TELEWIZYJNYM ZACHODZI NAJWIĘKSZA ZMIANA OD CZASU, KIEDY NETFLIX PRZESTAWIŁ SIĘ Z WYSYŁANIA PŁYT DVD POCZTĄ NA USŁUGI STREAMINGOWE.
Prawdziwą rewolucję wśród nadawców szykują koncerny Disney, Apple i Warner Media należące do potentata telefonicznego AT&T.
Na rozdrobnionym rynku usługi streamingowe stają się najważniejszym sposobem dystrybucji treści telewizyjnych i zdobywania widzów. Ośrodek Pew Research Center podaje, że sześciu na dziesięciu Amerykanów w wieku od 18 do 29 lat twierdzi, iż platformy streamingowe jak Netflix, Hulu czy Amazon Prime są ich głównym sposobem konsumowania treści telewizyjnych. Zaledwie 31 proc. widzów przyznaje, że ogląda telewizję kablową, a zaledwie 5 proc. odbiera ją głównie za pomocą anteny cyfrowej. Nie ma wątpliwości, że odsetek widzów używających przede wszystkim serwisów streamingowych będzie gwałtownie rósł w najbliższych latach.
Marcin Firlej
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter