Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: TV & WIDEO 2019

Prezentacja: REWOLUCJA W BADANIACH SHOPPEROWYCH

DZIĘKI NOWATORSKIEMU ROZWIĄZANIU FIRMY NIELSEN HANDLOWCY MOGĄ DOBRZE POZNAĆ SWOICH KLIENTÓW I EFEKTYWNOŚĆ PLANOWANYCH ROZWIĄZAŃ IN-STORE

Czy da się wirtualnie przetestować nowe rozwiązania sprzedażowe przed wdrożeniem ich w prawdziwym sklepie? Tak. Stało się to możliwe dzięki SmartStore – zaawansowanemu narzędziu badawczemu firmy Nielsen.

Dla handlu detalicznego kluczowe jest rozumienie kupujących i ich zachowań. A lista pytań, które zadają sobie handlowcy chcący poznać swoich klientów, jest długa: czego szukają, jak łatwo znajdują potrzebne towary, czy są skłonni sięgać po nie na najwyższe lub najniższe półki, w jakich sytuacjach odkładają towar na półkę, czy i kiedy oglądają produkty w promocji, po które produkty impulsowe sięgają, czekając w kolejce do kasy, którzy z nich korzystają z kas samoobsługowych… A jako że zarówno klienci, jak i ich postawy ulegają ciągłym zmianom, konieczne jest ich stałe obserwowanie i badanie ich zakupowych decyzji. Rozumienie zachowań konsumentów jest bowiem niezbędne, by móc dostosowywać do nich środowisko sklepowe, ułatwiać zakupy i w rezultacie zwiększać sprzedaż.

Tradycyjne badania shopperowe prowadzi się, korzystając z  obserwacji, przeprowadzając wywiady z klientami w sklepie lub – te bardziej zaawansowane – z wykorzystaniem eye-trackingu. Metody te wiążą się jednak z koniecznością uzyskania zgody detalisty na przeprowadzenie takich pomiarów. Nie wykluczają wpływu na wyniki niezależnych od badacza zakłóceń w sklepie. Ponadto pozwalają ocenić tylko to, co kupujący widzą w środowisku sklepowym w chwili przeprowadzania badania.

SmartStore to narzędzie, które umożliwia producentom i detalistom testowanie nowych rozwiązań w prosty i szybki sposób. Pozwala na stworzenie niezwykle realistycznej, trójwymiarowej (3D) symulacji środowiska sklepowego z poglądem 360° i z wykorzystaniem immersive reality: w tak stworzone środowisko sklepowe „zanurzają się” realne osoby.

Press

fot. materiały prasowe Nielsen Polska

SmartStore został zaprojektowany po to, aby radykalnie zmienić sposób, w jaki obecnie prowadzi się badania konsumenckie. Dzięki zastosowaniu immersive reality pozwala zrozumieć doświadczenia konsumenta poprzez dane pasywne i aktywne (co widzi i jak na to reaguje, ale też co robi). Dodatkowo umożliwia zrozumienie motywacji zachowań poprzez kompleksowe wykorzystanie nagrań wideo wraz z audio oraz wywiadów po zakupach.

Tym samym SmartStore zapewnia jeszcze trafniejsze zdefiniowanie tego, czym kieruje się konsument podczas zakupów. Pozwala precyzyjnie rozplanować zagospodarowanie sklepowej przestrzeni, rozmieszczenie towarów, umieszczenie ekspozycji towarów promowanych, widoczność informacji kierowanych do kupujących, rozkład produktów kupowanych impulsowo, dobrać muzykę, częstotliwość emitowania komunikatów głosowych. Umożliwia także testowanie rozwiązań in-store jeszcze niewdrożonych, nowatorskich, a przez to wiążących się z ryzykiem niedopasowania do oczekiwań kupujących.

– Zmiany w środowisku detalicznym, dostęp do technologii i zmieniający się styl życia wpływa na to, jak i gdzie realizujemy zakupy. Wiele decyzji o tym, co kupimy, podejmujemy nie w domu, lecz w sklepie. Stąd kluczowe jest, aby producenci i właściciele marek rozumieli zachowania kupujących i ich priorytety, bo to jest jedyny sposób na to, aby móc skierować do nich odpowiednią ofertę – komentuje Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director w Nielsenie. – Dzięki badaniom SmartStore nasi klienci mogą wprowadzać odważne i innowacyjne rozwiązania wpływające zarówno na pozytywne doświadczenia zakupowe klientów, jak i dynamikę sprzedaży: lepszą nawigację w sklepie, bardziej przejrzysty układ towarów, wprowadzenie nowych opakowań, a także zidentyfikować nowe możliwości sprzedażowe. Nielsen wprowadził SmartStore do oferty w sierpniu 2018 roku, najpierw w RPA i Malezji, gdzie produkt spotkał się z pozytywnym odbiorem. W Polsce klienci mogą korzystać z tego rewolucyjnego narzędzia od października ub.r. Obecnie jest ono dostępne w 20 krajach na całym świecie.

Press

fot. materiały prasowe Nielsen Polska

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.