Wydanie: TV & WIDEO 2019
Trendy wśród widzów
JEDNI POZOSTAJĄ LOJALNI WOBEC TELEWIZJI, INNI MYŚLĄ O REZYGNACJI Z NIEJ I SZUKAJĄ PODOBNYCH OFERT W SIECI – WARTO WIEDZIEĆ, CO MYŚLI POLSKI WIDZ
SPADKI ŚREDNICH CZASÓW OGLĄDALNOŚCI TELEWIZJI BURZĄ SPOKÓJ WYDAWCÓW TELEWIZYJNYCH OD KILKU LAT.
Wśród poszczególnych grup telewidzów są takie, które szczególnie rodzą ryzyko uszczuplenia widowni. Choć w ostatnich latach ogólny zasięg telewizji i średni czas oglądania nie spadają drastycznie, w najmłodszych grupach trend jest wyraźny i może rodzić obawy, czy w przyszłości telewizja linearna utrzyma swoją pozycję. W grupie 15–19-latków w Polsce zasięg dzienny telewizji (średni dzienny procent dotarcia do danej grupy) spadł z 48 proc. w 2014 roku do 36 proc. w 2018, a średni dzienny czas oglądania zmalał o 30 minut, czyli aż o 25 proc.
Hanna Strzałkowska-Sanhueza
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter