Wydanie: TV & WIDEO 2019

Nie taka znowu utopia

JESZCZE NIKOMU NA ŚWIECIE TO SIĘ NIE UDAŁO – PODKREŚLAJĄ INICJATORZY CROSSMEDIOWEGO MODELU BADAŃ ZASIĘGU, NAD KTÓRYM PRACUJE SIĘ W HOLANDII

JUŻ W 2010 ROKU HOLENDERSKI ZWIĄZEK DOMÓW MEDIOWYCH PMA ZLECIŁ ANALIZĘ MOŻLIWOŚCI STWORZENIA JEDNEGO BADANIA OBEJMUJĄCEGO OGLĄDANIE, SŁUCHANIE, CZYTANIE I INTERNETOWĄ KONSUMPCJĘ MEDIÓW.

Zleceniodawcy chyba raczej nie mieli złudzeń, że są jakieś szanse stworzenia takiego modelu w bliskiej przyszłości, bo nazwali inicjatywę „Media utopia”. Jak opisywał Peter Wiegman w portalu Mediaonderzoek.nl, chodziło bardziej o uświadomienie sobie, jakie w ogóle warunki musiałyby być spełnione, by takie idealne badanie mogło powstać.

Cztery lata później uznano, że można spróbować i PMA razem z niderlandzkim związkiem reklamodawców BVA rozpoczął pracę nad Future of Audience Measurement (FOAM) – konkretnym planem dojścia do crossmediowego badania. Niewiele z tego wyniknęło, badanie nie powstało.

Łukasz Koterba

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.