Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Związkowcy pracujący w NielsenIQ rozpoczęli referendum strajkowe

Jeśli w głosowaniu weźmie udział ponad 50 proc. pracowników i większość z nich poprze strajk, w firmie dojdzie do legalnego wstrzymania pracy (screen: Inicjatywa Pracownicza przy Nielseniq)

Związkowcy pracujący w NielsenIQ rozpoczęli w poniedziałek referendum strajkowe. To kolejny krok po zakończonych podpisaniem pod koniec lipca protokołu rozbieżności mediacjach z pracodawcą.

W trwającym od początku 2023 roku sporze zbiorowym związkowcy domagają się podwyżek, korekty wynagrodzeń w stosunku do poziomu inflacji, a także wprowadzenia dodatków stażowych i transparentności płac. Wstępnie żądali podniesienia pensji o 2,5 tys. zł.

"Zarząd korporacji pozostawał nieugięty"

Jak tłumaczył nam Filip Przybylski z prezydium Komisji Zakładowej OZZ Inicjatywa Pracownicza przy NielsenIQ, postulowano o taką kwotę, bo w ostatnich latach wynagrodzenia rosły jedynie w oparciu o tzw. program MERIT, przyznający co roku podwyżki na podstawie oceny pracowniczej. – Podwyżki przyznawane w tym systemie nie nadążały za poziomem inflacji – argumentował Przybylski. Kulisy sporu zbiorowego opisaliśmy na początku sierpnia.

Czytaj też: W Bauerze brak porozumienia w sporze zbiorowym. Możliwy strajk ostrzegawczy

Dziś związkowcy w NielsenIQ przekonują, że wobec „nieustępliwości pracodawcy” byli zmuszeni zorganizować referendum związkowe.

„Zarząd korporacji przez cały czas pozostawał nieugięty, mimo że próbowaliśmy dialogu przez półtora roku” – mówi cytowany w przekazanym nam komunikacie Jan Złotnicki, członek prezydium Inicjatywy Pracowniczej przy NielsenIQ. „Wykazywaliśmy, że firma odnotowuje pokaźne zyski i nie narzeka na brak zleceń. Pracodawcy to nie interesowało. Zarząd twardo stoi na stanowisku, że pracownicy zarabiają wystarczająco dużo, a podwyżki za wyniki pracy, tzw. merity, są wystarczające, mimo że przez ostatnie lata ich wartość nawet nie zrównoważyła spadku siły nabywczej wynagrodzeń” – czytamy dalej.

Jeśli w głosowaniu weźmie udział ponad 50 proc. pracowników i większość z nich poprze strajk, w firmie dojdzie do legalnego wstrzymania pracy.

NielsenIQ zajmuje się analizą danych z branży FMCG z zakresu marketingu i sprzedaży. Od marca 2021 roku firma należy do Advent International.

Czytaj też: Kolejne spółki rezygnują ze współpracy z PKOl. "Głęboki kryzys wizerunkowy"

(MZD, 18.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.