Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Związkowcy pracujący w NielsenIQ rozpoczęli referendum strajkowe

Jeśli w głosowaniu weźmie udział ponad 50 proc. pracowników i większość z nich poprze strajk, w firmie dojdzie do legalnego wstrzymania pracy (screen: Inicjatywa Pracownicza przy Nielseniq)

Związkowcy pracujący w NielsenIQ rozpoczęli w poniedziałek referendum strajkowe. To kolejny krok po zakończonych podpisaniem pod koniec lipca protokołu rozbieżności mediacjach z pracodawcą.

W trwającym od początku 2023 roku sporze zbiorowym związkowcy domagają się podwyżek, korekty wynagrodzeń w stosunku do poziomu inflacji, a także wprowadzenia dodatków stażowych i transparentności płac. Wstępnie żądali podniesienia pensji o 2,5 tys. zł.

"Zarząd korporacji pozostawał nieugięty"

Jak tłumaczył nam Filip Przybylski z prezydium Komisji Zakładowej OZZ Inicjatywa Pracownicza przy NielsenIQ, postulowano o taką kwotę, bo w ostatnich latach wynagrodzenia rosły jedynie w oparciu o tzw. program MERIT, przyznający co roku podwyżki na podstawie oceny pracowniczej. – Podwyżki przyznawane w tym systemie nie nadążały za poziomem inflacji – argumentował Przybylski. Kulisy sporu zbiorowego opisaliśmy na początku sierpnia.

Czytaj też: W Bauerze brak porozumienia w sporze zbiorowym. Możliwy strajk ostrzegawczy

Dziś związkowcy w NielsenIQ przekonują, że wobec „nieustępliwości pracodawcy” byli zmuszeni zorganizować referendum związkowe.

„Zarząd korporacji przez cały czas pozostawał nieugięty, mimo że próbowaliśmy dialogu przez półtora roku” – mówi cytowany w przekazanym nam komunikacie Jan Złotnicki, członek prezydium Inicjatywy Pracowniczej przy NielsenIQ. „Wykazywaliśmy, że firma odnotowuje pokaźne zyski i nie narzeka na brak zleceń. Pracodawcy to nie interesowało. Zarząd twardo stoi na stanowisku, że pracownicy zarabiają wystarczająco dużo, a podwyżki za wyniki pracy, tzw. merity, są wystarczające, mimo że przez ostatnie lata ich wartość nawet nie zrównoważyła spadku siły nabywczej wynagrodzeń” – czytamy dalej.

Jeśli w głosowaniu weźmie udział ponad 50 proc. pracowników i większość z nich poprze strajk, w firmie dojdzie do legalnego wstrzymania pracy.

NielsenIQ zajmuje się analizą danych z branży FMCG z zakresu marketingu i sprzedaży. Od marca 2021 roku firma należy do Advent International.

Czytaj też: Kolejne spółki rezygnują ze współpracy z PKOl. "Głęboki kryzys wizerunkowy"

(MZD, 18.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.