Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Związkowcy pracujący w NielsenIQ rozpoczęli referendum strajkowe

Jeśli w głosowaniu weźmie udział ponad 50 proc. pracowników i większość z nich poprze strajk, w firmie dojdzie do legalnego wstrzymania pracy (screen: Inicjatywa Pracownicza przy Nielseniq)

Związkowcy pracujący w NielsenIQ rozpoczęli w poniedziałek referendum strajkowe. To kolejny krok po zakończonych podpisaniem pod koniec lipca protokołu rozbieżności mediacjach z pracodawcą.

W trwającym od początku 2023 roku sporze zbiorowym związkowcy domagają się podwyżek, korekty wynagrodzeń w stosunku do poziomu inflacji, a także wprowadzenia dodatków stażowych i transparentności płac. Wstępnie żądali podniesienia pensji o 2,5 tys. zł.

"Zarząd korporacji pozostawał nieugięty"

Jak tłumaczył nam Filip Przybylski z prezydium Komisji Zakładowej OZZ Inicjatywa Pracownicza przy NielsenIQ, postulowano o taką kwotę, bo w ostatnich latach wynagrodzenia rosły jedynie w oparciu o tzw. program MERIT, przyznający co roku podwyżki na podstawie oceny pracowniczej. – Podwyżki przyznawane w tym systemie nie nadążały za poziomem inflacji – argumentował Przybylski. Kulisy sporu zbiorowego opisaliśmy na początku sierpnia.

Czytaj też: W Bauerze brak porozumienia w sporze zbiorowym. Możliwy strajk ostrzegawczy

Dziś związkowcy w NielsenIQ przekonują, że wobec „nieustępliwości pracodawcy” byli zmuszeni zorganizować referendum związkowe.

„Zarząd korporacji przez cały czas pozostawał nieugięty, mimo że próbowaliśmy dialogu przez półtora roku” – mówi cytowany w przekazanym nam komunikacie Jan Złotnicki, członek prezydium Inicjatywy Pracowniczej przy NielsenIQ. „Wykazywaliśmy, że firma odnotowuje pokaźne zyski i nie narzeka na brak zleceń. Pracodawcy to nie interesowało. Zarząd twardo stoi na stanowisku, że pracownicy zarabiają wystarczająco dużo, a podwyżki za wyniki pracy, tzw. merity, są wystarczające, mimo że przez ostatnie lata ich wartość nawet nie zrównoważyła spadku siły nabywczej wynagrodzeń” – czytamy dalej.

Jeśli w głosowaniu weźmie udział ponad 50 proc. pracowników i większość z nich poprze strajk, w firmie dojdzie do legalnego wstrzymania pracy.

NielsenIQ zajmuje się analizą danych z branży FMCG z zakresu marketingu i sprzedaży. Od marca 2021 roku firma należy do Advent International.

Czytaj też: Kolejne spółki rezygnują ze współpracy z PKOl. "Głęboki kryzys wizerunkowy"

(MZD, 18.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.