Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 07, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W NielsenIQ szykuje się referendum strajkowe. Mediacje zakończyły się fiaskiem

Mediacje zakończyły się pod koniec lipca podpisaniem protokołu rozbieżności (screen: Inicjatywa Pracownicza przy Nielseniq/Facebook)

Związkowcy pracujący w NielsenIQ planują na połowę września referendum strajkowe – dowiedział się „Presserwis”. Mediacje z pracodawcą zakończyły się fiaskiem.

Jak informuje Filip Przybylski z prezydium Komisji Zakładowej OZZ Inicjatywa Pracownicza przy NielsenIQ, mediacje z pracodawcą zakończyły się pod koniec lipca podpisaniem protokołu rozbieżności. Związkowcy domagali się podwyżek wynagrodzeń, ich korekty w stosunku do poziomu inflacji i wprowadzenia dodatków stażowych oraz transparentności płac. Wstępnie żądali wzrostu pensji o 2,5 tys. zł.

"Płace od lat nie nadążają za inflacją"

– Zaproponowaliśmy początkowo taką kwotę, bo nasze płace od lat nie nadążają za inflacją. W ostatnich latach wynagrodzenia rosły jedynie w oparciu o tzw. program MERIT, przyznający co roku podwyżki na podstawie oceny pracowniczej. Podwyżki przyznawane w tym systemie nie nadążały za poziomem inflacji – argumentuje Przybylski.

Czytaj też: Rada pracownicza w Bauer Media Group w Hamburgu wspiera związkowców z polskiego Bauera

I dodaje: – Sytuacja w firmie sprawia, że jest u nas duża rotacja pracowników: płaca bazowa osób pracujących na stanowisku specjalisty ds. przetwarzania danych nieznacznie tylko przekracza płacę minimalną. Ci, którzy zostają, regularnie muszą poświęcać czas na szkolenie nowych osób, co sprawia, że przybywa im obowiązków.

Na początku mediacji z pracodawcą związkowcy wystąpili o udostępnienie im informacji o poziomie wynagrodzeń i rotacji pracowników w firmie, a także o zyskach firmy. Te nie zostały im przekazane.

– Wnioskowaliśmy o dane, które pozwoliłoby nam na merytoryczną dyskusję z pracodawcą. Pracodawca nie tylko nie udostępnił danych, ale też nie był zainteresowany negocjacjami, mimo naszych konsekwentnych prób wypracowania kompromisu. W tych okolicznościach przystaliśmy na spisanie protokołu rozbieżności i zakończenie etapu mediacji – mówi Filip Przybylski.

Wstępnie przeprowadzenie referendum strajkowego planowane jest na połowę września.

Pracodawca przystał na trzy postulaty

Spór zbiorowy w NielsenIQ rozpoczął się wiosną 2023 roku. Jego stroną oprócz Komisji Zakładowej przy OZZ Inicjatywa Pracownicza jest Konfederacja Pracy reprezentująca pracowników terenowych zbierających informacje o stanie zaopatrzenia w sklepach.

Czytaj też: Będzie protest w obronie telewizji Biełsat przed kancelarią premiera RP

W drodze rokowań – jeszcze przed rozpoczęciem procedury mediacji – pracodawca przystał na trzy postulaty: dotyczące przeprowadzenia konsultacji regulaminu pracy zdalnej, wliczenia do czasu pracy czasu przejazdu między sklepami oraz likwidacji bezpośredniego nadzoru aplikacji monitorującej nad zleceniobiorcami. – Trzeci z tych postulatów jeszcze nie został wdrożony – twierdzi Przybylski.

Iwa Cieślińska, HR director w NielsenIQ, przesłała "Presserwisowi" następujące stanowisko: "Jako organizacja cenimy otwarty dialog, który pomaga odpowiadać na wątpliwości, jednocześnie nadając najwyższy priorytet nieprzerwanej, wysokiej jakości usług świadczonych naszym klientom. Angażujemy się w zapewnianie pozytywnego i pełnego szacunku środowiska pracy dla wszystkich naszych pracowników. Deklarujemy gotowość do współpracy w poszukiwaniu rozwiązań, które są zgodne z naszymi zasadami organizacyjnymi i dbają o utrzymanie dobrostanu naszych pracowników".

NielsenIQ zajmuje się analizą danych z branży FMCG z zakresu marketingu i sprzedaży. Od marca 2021 roku firma należy do Advent International.

Czytaj też: Nagroda Red Dot Design Award dla polskiego serwisu the:protocol

(MZD, 07.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.