Polsat na czele oglądalności treści wideo w Polsce. Wyprzedził Warner Bros. Discovery
Grupa kanałów i serwisów Polsatu uzyskała w czerwcu 18,4 proc. udziału w oglądalności (screen: YouTube/Polatane)
Grupa Polsat w czerwcu miała największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce – wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena. Na drugie miejsce spadł Warner Bros. Discovery.
Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach, w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który obejmuje 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.
Warner Bros. Discovery spadł na drugie miejsce
W porównaniu z majem w czerwcu czas spędzany z treściami streamingowymi (ATV – Average Time Viewing) spadł z prawie 57 minut do 54 minut dziennie, natomiast czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) skrócił się z 3 godzin i prawie 29 minut do 3 godzin i 16 minut.
Czytaj też: TVP: producent "Lalki" zrezygnował z 10 mln zł dofinansowania. Film powstanie bez udziału TVP
Grupa kanałów i serwisów Polsatu uzyskała w czerwcu 18,4 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (wzrost 18,11 proc. w maju). Na drugie miejsce spadł Warner Bros. Discovery – 17,79 proc. (spadek z 18,71 proc.).
Dalej uplasowała się Telewizja Polska – 17,16 proc. (spadek z 17,73 proc.; dane dla TVP nie uwzględniają np. TVP VOD ze względów technologicznych).
Większość treści wideo oglądana na ekranach telewizorów
Czwarte miejsce zajął Google, właściciel serwisu YouTube – 7,04 proc. (wzrost z 6,68 proc.).
Czytaj też: Drugi sezon serialu Netflixa "1670" zadebiutuje na platformie 17 września
Kolejne były:
- Telewizja Republika SA – 6,18 proc. (wzrost z 5,97 proc.),
- Telewizja Puls – 3,8 proc. (spadek z 3,98 proc.),
- Meta – 2,42 proc. (spadek z 2,44 proc.),
- SPI International – 2,15 proc. (wzrost z 1,97 proc.),
- Netflix – 1,78 proc. (wzrost z 1,77 proc)
- i Canal+ – 1,7 proc. (spadek z 1,78 proc.).
Jak wskazuje Nielsen, większość treści wideo jest oglądana na ekranach telewizorów, a w przypadku treści z YouTube'a (Google) i serwisów Mety w oglądalności dominują pozostałe ekrany (w przypadku Mety to 100 proc., a Google – 71 proc.).
Pierwsze zestawienie All Screens Video Landscape opublikowano w styczniu i obejmowało ono cały 2024 rok.
W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.
Czytaj też: Marcin Prokop, Izabella Krzan i Damian Michałowski wśród prowadzących sopocki festiwal w TVN
(MNIE, 26.07.2025)










