Warner Bros. Discovery liderem oglądalności treści wideo. TVP przed Polsatem

W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena (fot. Pixabay.com)
Warner Bros. Discovery ma największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce – wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena.
Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który liczy 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.
Spadł czas spędzany z treściami streamingowymi
Marzec przyniósł spadki w czasie spędzonym na oglądaniu treści wideo. W porównaniu do lutego czas spędzany z treściami streamingowymi spadł o 3,2 proc., do 59 minut dziennie, natomiast z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) o 3,8 proc., do 3 godzin i 40 minut.
Czytaj też: Wzrósł udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach. Raport Nielsena
Warner Bros. Discovery uzyskał w marcu 18,8 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (wzrost z 18,45 proc. w lutym). Drugie miejsce miała Telewizja Polska – 18,31 proc. (spadek z 18,37 proc.; dane bez TVP VOD).
Na trzecim miejscu znalazła się Telewizja Polsat – 17,87 proc. (wzrost z 17,63 proc.). Czwarte miejsce zajął Google, właściciel YouTube – 6,39 proc. (spadek z 6,4 proc.), a dalej były:
- Telewizja Republika – 4,93 proc. (spadek z 5,08 proc.),
- Telewizja Puls – 4,35 proc. (wzrost z 3,92 proc.),
- Meta – 2,33 proc. (spadek z 2,36 proc.),
- SPI International – 2,16 proc. (spadek z 2,17 proc.),
- Netflix – 1,96 proc. (spadek z 2,2 proc.)
- i Canal+ – 1,85 proc. (wzrost z 1,8 proc.).
Większość treści wideo oglądana na telewizorze
Jak wskazuje Nielsen, większość treści wideo jest oglądana na ekranie telewizora, a w przypadku treści z YouTube'a (Google) i serwisów Mety w oglądalności dominują pozostałe ekrany (w przypadku Mety to 100 proc., a Google – 72 proc.).
Czytaj też: Średnio 3,39 mln widzów debaty "Super Expressu" w pięciu stacjach telewizyjnych
Pierwsze zestawienie All Screens Video Landscape opublikowano w styczniu i obejmowało ono cały 2024 rok.
W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.
Czytaj też: Republika ma zyskać zagraniczną koncesję. "Tego wszystkiego nie da się na raz wyłączyć"
(MNIE, 04.05.2025)
