Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Wrzesień 17, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kolejne spółki rezygnują ze współpracy z PKOl. "Głęboki kryzys wizerunkowy"

W opinii Dariusza Tworzydły problemem PKOl jest spadek wiarygodności komitetu, w tym jego kierownictwa. Na zdjęciu Radosław Piesiewicz, prezes PKOl (screen: YouTube/Polski Komitet Olimpijski | Team PL)

Kolejne państwowe spółki wypowiadają umowy sponsoringowe Polskiemu Komitetowi Olimpijskiemu. – PKOl znajduje się w głębokim kryzysie wizerunkowym, którego przyczyny dalece wykraczają poza słabe wyniki sportowe naszych olimpijczyków w Paryżu – komentuj prof. Dariusz Tworzydło, ekspert PR z Uniwersytetu Warszawskiego.

Dotychczas umowy sponsoringowe z PKOl zerwały Polskie Porty Lotnicze, PKP Intercity, Krajowa Grupa Spożywcza (właściciel marki Polski Cukier), Enea, a ostatnio także Tauron.

PKOl w głębokim kryzysie wizerunkowym

Umowa z Tauronem została zawarta w 2023 roku i miała obowiązywać do 2027 roku. Tauron był sponsorem reprezentacji na Igrzyskach Olimpijskich, sponsorem młodzieżowej reprezentacji Polski na Zimowych Młodzieżowych Igrzyskach w Gangwon, sponsorem PKOl oraz sponsorem Polskiego Ruchu Olimpijskiego. Kontrakt opiewał na 29,5 mln zł. O wypowiedzeniu umowy poinformował Grzegorz Lot, prezes Tauronu.

Czytaj też: Enea i Polski Cukier zrywają umowy z PKOl

"Działamy na konkretnych wartościach i zasadach. Brand marki jest dla nas kluczowym elementem budowania zaufania wśród klientów. Nasza firma bardzo mocno ucierpiała przez ostatnie wydarzenia. W dodatku nie dostrzegliśmy chęci polepszenia relacji przez PKOl. Widzimy, że projekty, które sobie założyliśmy w tym projekcie sponsoringowym, nie są realizowane" – wyjaśnił Lot.

Według prof. Dariusza Tworzydły, eksperta PR z Uniwersytetu Warszawskiego, PKOl "znajduje się w głębokim kryzysie wizerunkowym, którego przyczyny dalece wykraczają poza słabe wyniki sportowe naszych olimpijczyków w Paryżu". – Jego źródłem są fatalne decyzje zarządu oraz brak transparentności, co prowadzi do utraty zaufania zarówno wśród kluczowych sponsorów, jak i opinii publicznej – uważa Tworzydło.

"Organizacja uwikłana w wewnętrzne skandale"

Dariusz Tworzydło podkreśla, że wspólnym mianownikiem wycofywania się firm jest spadek wiarygodności komitetu, w tym jego kierownictwa. – Brak przejrzystości działań, wewnętrzne tarcia oraz błędy w zarządzaniu finansami i relacjami z Ministerstwem Sportu wywołały lawinę krytyki, której konsekwencje mogą być dalekosiężne, włącznie z potencjalną zmianą we władzach PKOl – mówi. W jego opinii chroniczny brak otwartości pogłębia kryzys, ale wręcz uniemożliwia normalizację relacji ze sponsorami.

Czytaj też: PKOl traci kolejnego państwowego sponsora. Umowę zrywa PKP Intercity

– Sponsorzy oczekują jasnych korzyści wizerunkowych oraz stabilności współpracy. W obliczu chaosu firmy inwestujące w polski sport zamiast rzetelnego partnera zyskały organizację uwikłaną w wewnętrzne skandale, co nie tylko nie wzmacnia ich reputacji, ale ją niszczy – wyjaśnia ekspert PR z UW.

W opinii specjalisty PKOl zdaje się być zaprzeczeniem tego, czego oczekują sponsorzy – odpowiedzialnego i przejrzystego zarządzania, które mogłoby przełożyć się na pozytywny wizerunek.

Czytaj też: Kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo po igrzyskach olimpijskich w Paryżu

(KAP, 17.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.