Enea i Polski Cukier zrywają umowy z PKOl
Prezes PKOl Radosław Piesiewicz tak jak planował, stał się postacią popularną, nie zaplanował jednak, w jakim kontekście (fot. materiały prasowe)
Krajowa Grupa Spożywcza (właściciel marki Polski Cukier) oraz Enea podjęły decyzję o zakończeniu współpracy sponsorskiej z Polskim Komitetem Olimpijskim.
Kalina Brzozowska z biura komunikacji KGS wyjaśnia, że decyzję o rozwiązaniu umowy podjęto "w wyniku przeprowadzonych analiz działalności spółki w obszarze sponsoringu sportu w ostatnich latach". - Z uwagi na szacunek dla polskich sportowców, Zarząd Spółki podjął decyzję o zakończeniu współpracy z PKOl dopiero po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich w Paryżu - zaznaczono w oświadczeniu przesłanym mediom.
Enea rozwiązała umowę z PKOl w ubiegłym tygodniu. Wygaśnie ona z końcem roku, mimo że miała obowiązywać do września 2027. Rozwiązanie umowy potwierdziła Berenika Ratajczak, rzeczniczka prasowa Enea. Decyzja została oparta na corocznym przeglądzie działań sponsoringowych. Ratajczak dodała, że spółka jest w trakcie tworzenia nowej strategii sponsoringowej.
Warto przypomnieć, że w kwietniu br. Enea rozstrzygnęła przetarg dotyczący agencji odpowiedzialnej za jej działania w obszarze marketingu sponsoringowego oraz działań eventowych. Agencje, które wygrały konkurs ofert, to Mediatouch oraz Todo.
Wcześniej umowy sponsoringowe z PKOl zerwały Polskie Porty Lotnicze oraz PKP Intercity. Natomiast Orlen podjął decyzję o wstrzymaniu płatności.
(KAP, 12.09.2024)