PKOl stworzył swojego prezesa w AI, aby promował Polaków na igrzyskach w Paryżu

Nie wiemy, czy PKOl planuje w przyszłości korzystać z AI (screen: TikTok/Teampl)
Polski Komitet Olimpijski przygotował film promujący występy Polaków na igrzyskach, na którym wygenerowany komputerowo Radosław Piesiewicz, prezes związku, wymienia, w jakich godzinach można oglądać Polaków.
Film powstał z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i został opublikowany w kanale Teampl na platformie TikTok. Poprosiliśmy o komentarz biuro komunikacji, dlaczego zdecydowano się na wykorzystanie AI, skoro prezes Piesiewicz jest na igrzyskach w Paryżu i można było po prostu poprosić go o nagranie krótkiego filmu. Do chwili zamknięcia tego wydania "Presserwisu" nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Teampl to niedawno uruchomiony kanał. Platforma TikTok została oficjalnym partnerem medialnym Domu Polskiego podczas tegorocznych Letnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu.
(KAP, 01.08.2024)
