Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: OPINIE

Dodano: Sierpień 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo po igrzyskach olimpijskich w Paryżu

Prezes PKOl Radosław Piesiewicz intensywnie promował samego siebie, licząc, że podczepi się pod sukcesy polskich olimpijczyków (fot. materiały prasowe)

Zdaniem ekspertów od marketingu spośród polskich medalistek igrzysk w Paryżu najwięcej wizerunkowo zyskały Aleksandra Mirosław i Julia Szeremeta. Natomiast dużo stracił prezes PKOl Radosław Piesiewicz, który chciał być ojcem sukcesu, a został twarzą porażki.

– Jestem przekonany, że po igrzyskach w Paryżu w świadomości szerszej grupy Polaków zaistnieje Aleksandra Mirosław, złota medalistka we wspinaczce sportowej – mówi Piotr Jakóbik, marketing director agencji Sport Evolution.

Julia Szeremeta i Aleksandra Mirosław zyskały

– Mirosław jako jedyna zdobyła dla Polski złoto podczas zakończonej w niedzielę olimpiady. Poza zwycięstwem, powodem ku temu jest świeżość konkurencji, w której występuje. Szybkość, dynamika i brak miejsca na choćby najmniejszy błąd to atrybuty uprawianego przez nią sportu, z którymi wiele marek może chcieć się utożsamiać – dodaje Jakóbik.

Czytaj też: Dzięki transmisjom z Paryża Eurosport zanotował rekordowe wyniki oglądalności

Michał Tkaczyszyn, head of sports & public w agencji Publicon, jako potencjalną gwiazdę polskiego sportu, obok Aleksandry Mirosław, wymienia pięściarkę Julię Szeremetę. Dostrzega w niej naturalność i szczerość, ale zaznacza, że musi ona nauczyć się zarządzać swoim sukcesem.

– Problemem Szeremety jest specyfika amatorskiego boksu. Przeciętny kibic sympatyzuje z Julią, ale nie ma pojęcia, gdzie śledzić jej występy, dalszy rozwój kariery – analizuje Tkaczyszyn. Zaznacza, że jednym z kluczowych aspektów decydujących o zaangażowaniu sponsorów jest możliwość komercjalizacji współpracy ze sportowcem w oparciu o transmisje telewizyjne.

Jakóbik dodaje, że poprzednie igrzyska pokazały, że w świadomości kibiców rzadko pozostają nazwiska wioślarzy czy szpadzistek. – Nie spodziewam się więc, że ich drużynowe medale z Paryża w istotny sposób przyciągną nowe kontrakty – podsumowuje.

Duża wizerunkowa porażka prezesa PKOl

Swoją marketingową pozycję ugruntowali siatkarze (zostali wicemistrzami) i Natalia Kaczmarek, która zdobyła brązowy medal w biegu na 400 m. Poza wszelką konkurencją jest oczywiście Iga Świątek, która pozostaje gwiazdą światowego formatu i jej porażka w półfinale olimpijskiego turnieju tenisowego niczego w tym zakresie nie zmieniła.

Czytaj też: Olimpijski finał siatkówki z Polakami zgromadził 6,6 mln widzów w TVP 1 i Eurosporcie 1

Dużą wizerunkową porażkę poniósł natomiast prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Radosław Piesiewicz. Przed startem igrzysk umieścił swoje zdjęcia na billboardach promujących polskich sportowców. Liczył, że zyska na tym w oczach opinii publicznej.

– Jeśli w Paryżu reprezentacja olimpijska odniosłaby sukces, byłby jego ojcem. Mamy jednak najgorszy występ pod względem ilości zdobytych medali od kilkudziesięciu lat i trudno się dziwić, że opinia publiczna o jego przyczyny pyta w pierwszej kolejności właśnie prezesa Piesiewicza i związki sportowe, z którymi blisko współpracuje – komentuje Michał Tkaczyszyn.

Czytaj też: PKOl stworzył swojego prezesa w AI, aby promował Polaków na igrzyskach w Paryżu

(KAP, 18.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.