Kampania KOD "Wybory bez picu" z główną nagrodą Sabre Awards EMEA
K+Group z Must Be Loud, Publicon i VeloBank zostały nagrodzone podczas tegorocznego konkursu Sabre Awards EMEA. Główną Platynową Nagrodę podczas gali w Londynie zdobyła kampania społeczna Komitetu Obrony Demokracji "Wybory bez picu".
Kampania zrealizowana przez K+Group i Must Be Loud dla KOD otrzymała nagrodę dla najlepszej kampanii public relations roku. Została również doceniona w kategorii The Baltic, czyli dla kampanii zgłaszanych przez kraje bałtyckie.
„Wybory bez picu” to społeczna kampania na rzecz ochrony uczciwości wyborów w Polsce. Była prowadzona w mediach tradycyjnych, internecie, na billboardach oraz podczas wydarzeń plenerowych organizowanych przez członków i sympatyków KOD. Zaangażowali się w nią pro bono m.in.: Krzysztof Zalewski, Robert Makłowicz, Jan Peszek, Jacek Braciak, Agata Buzek, Karolina Gruszka, Maciej Stuhr, Krzysztof Materna.
„W czasie, gdy szerzy się dezinformacja, a na całym świecie uczciwość wyborów jest poddawana próbie, ta polska kampania pokazała, jak skuteczna komunikacja może edukować i przekonywać wyborców co do ważności ich systemów wyborczych” – powiedział Paul Holmes, przewodniczący jury Sabre Awards EMEA.
Jury konkursu wyróżniło również działania komunikacyjne wokół turnieju Predator Games realizowane przez Publicon dla marki Acer. Kampania triumfowała w kategorii Technology: Hardware. Agencja była również nominowana za projekty sponsoringowe dla PZPN i Jeronimo Martins oraz Grupy Orlen.
W kategorii Innovator of the Year: Brand zwyciężył VeloBank za projekt "Jak stworzyć love brand na rynku bankowości". Marka znalazła się też w finale Diamond Sabre Awards.
W kategorii Non-Corporate/Associations nagrodę wspólnie otrzymały Clue PR z Answear.Lab za kampanię #NoShameCoaltion dla Answear.com.
K+Group otrzymała również nominacje za "Rak Chadza Wspak" (dla Dolnośląskiego Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii). Po jednej nominacji otrzymały: dfusion communication za kampanię "Wyższy poziom chmury" (Microsoft), MSL Polska za "Magazyn Bravo x Netflix" (Netflix) oraz Icon Strategies za "Orange makes Polish cities smart" (Orange). Nominację otrzymała też kampania Resideo pod hasłem "Make the home a safer place", która była realizowana w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce.
(KAP, 19.04.2024)