Od marca sponsorzy PZPN uzyskali ekwiwalent reklamowy w wysokości 612 mln zł
Za 64 proc. ekwiwalentu odpowiadają transmisje meczów reprezentacji w Telewizji Polskiej (fot. materiały prasowe)
Od marca do października br. sumaryczny szacunkowy ekwiwalent reklamowy (AVE) osiągnięty przez sponsorów reprezentacji Polski przekroczył 612 mln zł, a liczba medialnych ekspozycji ich marek wyniosła prawie 38 tys. – wynika z analizy PSMM Monitoring & More oraz Publicon Sport.
Spośród mediów 64 proc. kwoty ekwiwalentu zapewniły transmisje telewizyjne (200 mln zł), 16 proc. portale internetowe, z czego najwięcej należący do Agory Sport.pl (10,1 mln zł), "Przegląd Sportowy" i Onet (9,4 mln zł) z portfolio RASP oraz Sportowe Fakty wydawane przez WP (9,3 mln zł).
Czytaj też: Kuba Przygoński i Mikołaj Marczyk ambasadorami edukacyjnej kampanii Sanofi
12 proc. AVE zostało uzyskane w mediach społecznościowych, a 8 proc. w prasie.
Do grona firm współpracujących z PZPN należą: PKN ORLEN, Nike, InPost, Biedronka, Leroy Merlin, Tarczyński, STS, Oshee, T-Mobile, Fakro, Ustronianka, 99Rent, Alior Bank i Inszury.pl.
(KAP, 21.11.2022)