Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 02, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Liga Konferencji przyniosła Wrocławiowi ekwiwalent reklamowy za 232 mln zł

Wrocław pojawił się w kontekście Finału Konferencji w 8 tys. publikacji (fot. Publicon)

Ponad 8 tys. publikacji, 232 mln zł szacunkowego ekwiwalentu reklamowego przy zasięgu wszystkich komunikatów na poziomie 1,77 miliarda – to bilans medialny środowego finału Ligi Konferencji według danych analizy Publicon i Mediaboard Polska. Mecz Chelsea i Realu Betis wzbudził też zainteresowanie za granicą.

Na kilka dni Wrocław stał się stolicą piłkarskiej Europy, a na Dolny Śląsk przyjechało według szacunków nawet 70 tysięcy fanów Realu Betis i Chelsea.

Czytaj też: Liga Mistrzyń UEFA przez pięć sezonów w Disney+. W całej Europie, w tym w Polsce

Za granicą miasto w kontekście finału Ligi Konferencji wzmiankowano łącznie ponad 4,6 tys. razy w ciągu dwóch i pół dnia. Analiza uwzględniająca polskie media daje ponad 8 tys. publikacji o łącznym szacunkowym ekwiwalencie reklamowym na poziomie 232,6 mln zł. Łączny zasięg materiałów wyniósł ponad 1,77 mld.

Ze względu na Real Betis i Chelsea najwięcej zagranicznych publikacji odnotowano w mediach hiszpańskich (976) i brytyjskich (512).

Wrocław dzięki jednemu meczowi znalazł się w czołówce najpopularniejszych turystycznych miast w Polsce. Według danych Wrocławskiej Organizacji Turystycznej w zeszłym roku miasto odwiedziło 6,6 mln turystów, z czego ponad 26 proc. z zagranicy. Z turystyki do budżetu miasta trafiło blisko 450 mln zł.

Czytaj też: Mecze piłkarskiej reprezentacji Polski najdroższe w czerwcowym cenniku TVP

Marcin Szczupak, CEO Mediaboard Polska, zauważa, że Wrocław pojawił się w mediach całej Europy, a zagraniczne materiały to prawie 58 proc. z 8 tys. publikacji na temat finału Ligi Konferencji.

"Dzięki takim wydarzeniom miasto zakorzenia się w świadomości potencjalnych turystów, buduje rozpoznawalność. Goszczenie takich imprez to długofalowo zawsze dobra inwestycja" – stwierdził w komunikacie Szymon Sikorski, CEO wrocławskiej agencji Publicon.

Czytaj też: Serwis streamingowy Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej

(PAR, 02.06.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.