Outdoor 2025. Stabilny wzrost, dalsza cyfryzacja i rosnąca efektywność reklamy zewnętrznej

W ubiegłym roku uruchomiono Super Screen w Galerii Katowickiej i rozbudowano sieć o 500 nowych lokalizacji w placówkach Poczty Polskiej i kilkanaście dużych ekranów w strategicznych punktach miast (fot. materiały prasowe)
Wszystko wskazuje na to, że 2025 rok przyniesie kontynuację trendów z poprzednich lat – stabilny wzrost, cyfryzację oraz rosnącą efektywność reklamy zewnętrznej.
Rok 2024 był bardzo dobry dla rynku OOH, który powiększył się o 9,7 proc., przekraczając 806 mln zł i potwierdzając rosnącą wartość reklamy zewnętrznej. Największe wzrosty odnotowały Digital OOH oraz reklama w transporcie miejskim. Ten segment wzrósł o ponad 32 proc., osiągając wartość 231,85 mln zł. – Może jeszcze nie w 2025 roku, ale jesteśmy coraz bliżej momentu przekroczenia poziomu 1 mld zł dla całego polskiego rynku reklamy zewnętrznej – uważa Nell Przybylska, członkini zarządu OOHlife Izba Gospodarcza.
Tradycyjne formaty wciąż kluczowym elementem
Zdaniem branży, ten rok przyniesie dalszy rozwój rynku, szczególnie w segmencie cyfrowym i transporcie miejskim. Dalsza cyfryzacja, rosnąca rola danych w kampaniach oraz wydarzenia, takie jak kampania prezydencka, mogą dodatkowo napędzić wzrost w pierwszej połowie roku.
Czytaj też: Katowice zapłacą 160 tys. zł za promocję na festiwalu Dawida Podsiadły
W 2025 roku kluczowe będą dalsza cyfryzacja i integracja OOH z nowoczesnymi technologiami. Rosnąca rola danych i programmatic DOOH pozwoli reklamodawcom na jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie i dynamiczne zarządzanie kampaniami.
– Spodziewamy się także stabilnego wzrostu w segmencie reklamy w transporcie miejskim, który w 2024 roku wzrósł o 29,6 proc. oraz dalszego zainteresowania formatami premium i reklamą wielkoformatową – mówi "Presserwisowi" Nell Przybylska.
Segment reklamy w transporcie miejskim i kolejowym, szczególnie dzięki rozwojowi cyfrowych ekranów, ma szansę wzrosnąć dwucyfrowo, a klasyczne OOH pozostanie na stabilnym poziomie.
– Zmniejszająca się liczba tradycyjnych nośników stopniowo zmienia strukturę rynku. Jednak tradycyjne formaty, takie jak billboardy czy citylighty, wciąż będą kluczowym elementem strategii marketingowych wielu marek – stwierdza Przybylska.
Plany Screen Network
Na zwiększenie zainteresowania reklamą zewnętrzną może wpłynąć również kampania prezydencka. Planowane są nowe inicjatywy.
Czytaj też: Ikea z zaczepną kampanią "Śpicie?". Firma weszła w interakcję z klientami
Screen Network uruchomi nowe lokalizacje, planuje również rozwinąć narzędzia ułatwiające klientom zarządzanie kampaniami i raportowanie wyników. Stawia na innowacje – w kontekście technologii, a także jakości nośników. W ub.r. uruchomiono Super Screen w Galerii Katowickiej i rozbudowano sieć o 500 nowych lokalizacji w placówkach Poczty Polskiej oraz kilkanaście dużych ekranów w strategicznych punktach miast, przy ruchliwych arteriach komunikacyjnych.
– W 2025 roku planujemy dalszą rozbudowę sieci ekranów, zwiększając jej zasięg. Nowe lokalizacje znajdą się w najbardziej ruchliwych punktach miast. Jednocześnie firma pracuje nad rozwojem technologii – ulepsza narzędzia do planowania, zakupu i analizy kampanii – opowiada "Presserwisowi" Agnieszka Godlewska, prezeska Screen Network.
Oferty AMS i Jetline
Jetline w tym roku wprowadził już dwie nowości.
Czytaj też: Bartosz Jeglejewski, creative director McCann Poland, w jury konkursu Golden Drum
– Wdrożyliśmy nowe narzędzie – Advanced DOOH (od GroupM), które dzięki danym z ekranów More precyzyjnie mierzy synergię między TV i DOOH. Drugą nowością są kalkulatory śladu węglowego kampanii realizowanych na naszych nośnikach OOH i DOOH. Chcemy w ten sposób ułatwić markom badanie wpływu środowiskowego ich komunikacji – mówi Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji Jetline.
AMS wprowadził ofertę Smart Pack – opcję zakupu kampanii reklamowej zapewniającej dotarcie do określonej widowni na odpowiednio dobranych nośnikach reklamowych zarówno klasycznego, jak i cyfrowego OOH. Wśród formatów cyfrowych uruchomiono sprzedaż programatyczną Digital Citylight – powierzchni na przystankach w głównych polskich aglomeracjach.
– Jako jedyni w Polsce wzbogaciliśmy naszą ofertę o sprzedaż programatyczną kolejnych cyfrowych ekranów na przystankach, co jest zgodne z naszą strategią i dowodem na budowanie digitalowej przewagi konkurencyjnej – stwierdza Tomasz Muraszko, dyrektor ds. strategii oferty AMS.
Czytaj też: Sekcja specjalna "Biura Reklamy" w nowym numerze "Press"
(MS, 22.03.2025)
