Ikea z zaczepną kampanią "Śpicie?". Firma weszła w interakcję z klientami

Kreacją kampanii oraz moderacją kanałów social media zajęła się agencja VML (fot. materiały prasowe)
Ikea z okazji Międzynarodowego Dnia Snu, za pomocą social mediów, weszła w interakcję ze swoimi klientami.
W nocy z 13 na 14 marca, między 22 a 5 rano na Instagramie i Facebooku firma zadała pytanie obserwującym – "śpicie?". Ze wszystkimi osobami, które odpowiedziały na zaczepkę, poprowadziła lekki i zabawny dialog. Następnie odbiorców przekierowywano na stronę Ikea.pl/dobranoc, gdzie czekał 25-proc. rabat na zakup materaca dla wszystkich Klubowiczów IKEA Family.
Kolejna kampania Ikei wspierająca dobry sen
– Znalezienie odpowiednio kreatywnego touchpointu jest wartością w komunikacji i ciekawym pomysłem. Pod warunkiem, że nie będzie "za dobry" i przy okazji nie obudzi tych, którzy właśnie zasnęli – komentuje Anna Gołębicka, ekonomistka i strateżka.
Czytaj też: Bartosz Jeglejewski, creative director McCann Poland, w jury konkursu Golden Drum
Gołębicka zastanawia się także nad ofertą złożoną klientom. – Czy nagroda za zaczepkę dla tej grupy docelowej jest na pewno odpowiednia? A może zaoferowanie czegoś, co w tym momencie pozwoli zasnąć, czyli na przykład muzyki relaksacyjnej nie zbudowałoby lepszej relacji z marką?
W ramach akcji, w trakcie nocnego bloku reklamowego wyemitowano 15-sek. spot TV, w którym dominowały cisza i ambientowa muzyka – specjalnie dla tych, którzy nie śpią.
To kolejna kampania Ikei wspierająca dobry sen Polaków, wcześniej marka przygotowała specjalną kołysankę dla dzieci oraz podcasty o dobrym śnie.
Kreacją kampanii oraz moderacją kanałów social media zajęła się agencja VML.
Czytaj też: Hardkorowy Koksu został ambasadorem marki Delta – producenta rusztowań
(MS, 17.03.2025)
