Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 20, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gameset publikuje badanie o metaverse i ogłasza nową strategię

Gameset skupi się na marketingu w metawersum (fot. materiały prasowe)

Agencja gamingowa Gameset we współpracy z IQS publikuje badania dotyczące działań marketingowych w przestrzeni metawersum i jednocześnie oficjalnie ogłasza, że poszerza działalność o metaverse marketing.

Metaverse to wirtualny świat, w którym użytkownicy mogą spędzać czas, wykorzystując swoje awatary. Najlepszymi przykładami wykorzystania metawersum są takie tytuły gier, jak "Roblox" i "Fortnite". W ciągu ostatnich lat w przestrzeni wirtualnej kampanie reklamowe prowadziły takie marki, jak Hyundai, Heineken i Vans. Działaniami w metawersum zajmowała się również agencja Gameset (m.in. dla Erbudu, Milki i Philipsa). W związku z dużym zainteresowaniem cyfrowym światem zarówno wśród konsumentów, jak i marek, postanowiła ogłosić nową strategię: teraz ma kłaść mocniejszy nacisk na działalność w wirtualnych światach.

Czytaj też: Influencerzy są pozytywniej postrzegani przez konsumentów niż celebryci

Badanie pokazuje m.in., że co trzeci Polak deklaruje, iż obecność marek w metaverse byłaby przez niego pozytywnie odbierana, a 47 proc. uczestników metaverse deklaruje, że odkryła w wirtualnym świecie nowe marki, produkty i usługi ze świata offline. 40 proc. osób, które korzystają z metaverse, przyznało również, że chętniej wybierają marki oferujące swoje produkty w świecie wirtualnym. Kategoriami produktów i usług, które najchętniej byłyby kupowane przez uczestników metaverse i wykorzystane w świecie offline są: ubrania (65 proc.), muzyka (63 proc.), obuwie (61 proc.) i samochody (57 proc.). Ponadto 43 proc. uczestników metawersum oczekuje od ulubionych marek obecności w wirtualnych światach.

Dotychczas Gameset pozycjonowała się jako agencja gamingowa, ale podjęto decyzję ogłoszenia strategicznego wejścia w obszar metaverse marketigu. Według przedstawicieli firmy badanie przygotowane we współpracy z IQS potwierdza słuszność obrania nowej strategii w działalności spółki.

Czytaj też: Sieć partnerska Łukasza Skalika miała 2,9 mln zł zysku netto w 2021 roku

(KAP, 20.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.