Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 22, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marketerzy nie są gotowi na metaverse – wynika z badania K2 Create i Shortlist Consulting

90 proc.marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska (screen: k2.pl)

90 proc. marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska. Tak wynika z badania K2 Create (Grupa K2) i Shortlist Consulting, które sprawdziły, co polscy marketerzy myślą o metaverse i czy są gotowi wkroczyć na nowe dla marek terytorium.

Agencje reklamowe również nie pomagają markom go zrozumieć. Aż 40 proc. marketerów uważa, że nie są przygotowane do wsparcia ich w metaverse. Blisko połowa osób odpowiedzialnych za marketing nie ma opinii na temat kompetencji agencji w tym obszarze.

Czytaj też: Grupa K2 po trzech kwartałach 2022 roku: mocny wzrost segmentu software

To pokazuje, że agencje reklamowe jeszcze nie proponują rozwiązań ani nie edukują klientów na temat możliwości działań marketingowych w metaświecie. Marketerzy szukają więc wiedzy na własną rękę – najczęściej na konferencjach, w prasie branżowej i na LinkedIn.

W metaverse widzą kolejną platformę komunikacji z klientami, która w perspektywie kilu lat ma stać się standardem. Aż 1/3 upatruje w nowym zjawisku przyszłości marketingu. Ich zdaniem, oprócz nowego kanału komunikacji z konsumentem, metaverse daje szansę nadania marce nowoczesnego charakteru i jest sposobem na wygenerowanie PR-owego buzzu.

Press

(screen: k2.pl)

W badaniu wzięło udział blisko 100 szefowych i szefów marketingu. 40 proc. zadeklarowało, że udział wydatków na digital w ich budżetach marketingowych wynosi +50 proc.

Czytaj też: Jarek Ziębiński został udziałowcem w 2012 Agency

(AMS, 22.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.