Marketerzy nie są gotowi na metaverse – wynika z badania K2 Create i Shortlist Consulting
90 proc.marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska (screen: k2.pl)
90 proc. marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska. Tak wynika z badania K2 Create (Grupa K2) i Shortlist Consulting, które sprawdziły, co polscy marketerzy myślą o metaverse i czy są gotowi wkroczyć na nowe dla marek terytorium.
Agencje reklamowe również nie pomagają markom go zrozumieć. Aż 40 proc. marketerów uważa, że nie są przygotowane do wsparcia ich w metaverse. Blisko połowa osób odpowiedzialnych za marketing nie ma opinii na temat kompetencji agencji w tym obszarze.
Czytaj też: Grupa K2 po trzech kwartałach 2022 roku: mocny wzrost segmentu software
To pokazuje, że agencje reklamowe jeszcze nie proponują rozwiązań ani nie edukują klientów na temat możliwości działań marketingowych w metaświecie. Marketerzy szukają więc wiedzy na własną rękę – najczęściej na konferencjach, w prasie branżowej i na LinkedIn.
W metaverse widzą kolejną platformę komunikacji z klientami, która w perspektywie kilu lat ma stać się standardem. Aż 1/3 upatruje w nowym zjawisku przyszłości marketingu. Ich zdaniem, oprócz nowego kanału komunikacji z konsumentem, metaverse daje szansę nadania marce nowoczesnego charakteru i jest sposobem na wygenerowanie PR-owego buzzu.
(screen: k2.pl)
W badaniu wzięło udział blisko 100 szefowych i szefów marketingu. 40 proc. zadeklarowało, że udział wydatków na digital w ich budżetach marketingowych wynosi +50 proc.
Czytaj też: Jarek Ziębiński został udziałowcem w 2012 Agency
(AMS, 22.11.2022)