Użytkownicy Instagrama będą mogli tworzyć i sprzedawać NFT
Meta chce przytrzymać u siebie twórców treści, które trafiają do milionów użytkowników. Kolejnym pomysłem na zarabianie jest NFT (fot. materiały prasowe)
Koncern Meta, do którego należą m.in. Facebook i Instagram, ogłosił podczas eventu Creators Week, że poszerza wsparcie dla twórców NFT – niewymienialnych tokenów.
Instagram udostępni użytkownikom "kompleksowy zestaw narzędzi", dzięki którym będą mogli tworzyć kolekcje NFT i sprzedawać je swoim fanom. Niewymienialne tokeny służą do zabezpieczenia oryginalności i autentyczności cyfrowych produktów – nie tylko dzieł sztuki, ale także wirtualnych przedmiotów, jak buty czy odzież.
Czytaj też: Twitter wprowadził subskrypcję za 8 dol. miesięcznie
Portal technologiczny Engadget zauważa, że aplikacja eksperymentuje z NFT od zeszłego roku, ale do tej pory użytkownicy mogli tylko pochwalić się swoimi kolekcjami. Zaoferowanie narzędzi do tworzenia to kolejny krok, choć na razie z możliwości może skorzystać tylko wybrana, ograniczona grupa twórców z USA.
Meta dąży do poprawienia monetyzacji treści w aplikacji Instagram. Chodzi o to, żeby właściciele popularnych kont mieli więcej możliwości zarabiania na produkowanych przez siebie treściach, co ma zabezpieczyć Instagram przed odpływem znanych twórców choćby na TikTok.
Oprócz możliwości tworzenia NFT koncern rozszerza również dostęp do subskrypcji kont. Aplikacja zaczęła testować tę funkcję w styczniu. Pozwala oferować obserwującym płatną subskrypcję, rodzaj bramki, za którą użytkownicy mają dostęp do ekskluzywnych treści idola.
Czytaj też: Netflix uruchomił opcję z reklamami. Od czterech do pięciu minut reklam na godzinę
Zmiany zostały ogłoszone w trudnym okresie w historii Mety. Konglomerat z taką nazwą został powołany do tego, żeby podkreślić transformację Facebooka w spółkę skoncentrowaną na metaverse, czyli równoległym cyfrowym świecie, do którego dostęp będzie można uzyskać m.in. poprzez korzystanie z gogli rzeczywistości wirtualnej.
Na razie Mark Zuckerberg, twórca Facebooka i prezes Meta, nie realizuje pomysłu zgodnie z planem. "The Wall Street Journal" dotarł do wewnętrznych danych Meta Platforms, co pozwoliło ustalić, że flagowa platforma metaverse Horizon Worlds notuje znaczące spadki liczby użytkowników. Większość nie wraca. Meta miała na celu dotarcie do 500 tys. aktywnych użytkowników. Według raportu ich liczba nie przekracza jednak obecnie 200 tys.
Czytaj też: Reklamodawcy wycofują się z Twittera, chcą wyjaśnień od Muska
Nie pomogły też wyniki finansowe za trzeci kwartał opublikowane pod koniec października. Zysk na akcję wyniósł 1,64 dol., podczas gdy analitycy oczekiwali w 1,89 dol. Akcje spółki straciły w tym roku już dwie trzecie wartości.
To wszystko sprawia, że topnieje również majątek samego Zuckerberga. Niedawno był w czołówce najbogatszych ludzi świata, ale teraz w rankingu Bloomberg Billionaires Index plasuje się na 29. miejscu z fortuną wycenianą na 35,2 mld dol. Od stycznia wyparowało ponad 90 mld dol.
Czytaj też: Płatna weryfikacja na Twitterze raczej się nie sprawdzi. "Niepoważny pomysł"
(ŁO, 07.11.2022)