Sieć partnerska Łukasza Skalika miała 2,9 mln zł zysku netto w 2021 roku
Zysk netto sieci Video Brothers, należącej do Łukasza Skalika, rok do roku wzrósł z 535 tys. zł do 2,9 mln zł (screen YouTube.com/YT360.PL)
Video Brothers, sieć partnerska zrzeszająca twórców YouTube, w 2021 roku wypracowała 2,9 mln zł zysku netto przy 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody Video Brothers w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 70,6 proc., a zysk netto o 442 proc. Jak podano, spółka osiągnęła w 2021 roku wynik finansowy wyższy od zakładanego w poprzednim sprawozdaniu. Wtedy zarząd prognozował 6,5 mln zł przychodów i 2 mln zł zysku netto.
Czytaj też: Kontrowersyjny spot Gdyni o miejscach dla niepełnosprawnych. "Chcesz zostać na śniadanie?
Koszty działalności operacyjnej w 2021 roku były wyższe o 28,8 proc. i wyniosły 4,5 mln zł. Natomiast koszty ogólnego zarządu wzrosły o 17,8 proc. – do 979 tys. zł.
"Zarząd spółki mimo prognozowanej recesji i spowolnienia gospodarczego po globalnym kryzysie wywołanym pandemią Covid-19 oraz geopolitycznymi zawirowaniami implikującymi zwiększeniem inflacji, a co za tym idzie pogorszeniem sytuacji reklamodawców – szacuje zbliżone przychody w 2022" – napisano w sprawozdaniu. Video Brothers zakłada na 2022 rok 8,5 mln zł przychodów i 2,5 mln zł zysku netto.
Wśród czynników, które miały wpływy na lepsze wyniki Video Brothers, w sprawozdaniu wskazano m.in. zwiększenie dochodowości reklam in-stream w ramach platformy YouTube i umacniającą się pozycję CDA (Video Brothers dostarcza licencje filmowe do CDA Premium).
Czytaj też: "Bez wymówek” – kampania Durex zachęca do bezpiecznego seksu
W 2021 roku Video Brothers miała 340 wpiętych do sieci kanałów YouTube (310 w 2020 roku).
W zeszłym roku sieć pozyskała nowych licencjodawców z rynku mediów (m.in. Kino Polska TV SA) i twórców (m.in. Artur Orzech oraz Grzegorz Markowski i Katarzyna Kasia, znani z TVN 24 i Radia Nowy Świat).
Właścicielem Video Brothers jest Łukasz Skalik.
Czytaj też: Influencerzy są pozytywniej postrzegani przez konsumentów niż celebryci
(KOZ, 15.06.2022)