Gameset: shortsy odpowiadają za co czwarte wyświetlenie na kanałach gamingowych
W lutym br. YouTube postanowił włączyć krótkie formy wideo do programu monetyzacji (fot. materiały prasowe)
Shortsy (krótkie formy wideo) odpowiadają obecnie za co czwarte wyświetlenie na polskich kanałach gamingowych, wynika z danych agencji gamingowej Gameset.
Shortsy (krótkie formy wideo) odpowiadają obecnie za co czwarte wyświetlenie na polskich kanałach gamingowych, wynika z danych agencji gamingowej Gameset.
W marcu 2022 roku shortsy publikowała połowa kanałów gamingowych i wygenerowały łącznie niecałe 3,4 mln wyświetleń na kanałach związanych z tematyką gier wideo. Ich udział we wszystkich wyświetleniach w tym okresie wynosił 2,66 proc. Natomiast już w marcu 2023 roku łączna liczba wyświetleń krótkich pionowych filmów wideo wzrosła o 1097,5 proc., do prawie 40,3 mln. W tym czasie ich oglądalność wzrosła o 990,6 proc., do ponad 258 tys. godzin. W marcu 2022 roku oglądalność (watchtime) krótkich pionowych filmów wideo o tej tematyce wyniosła prawie 23,7 tys. godzin. Stanowiło to 0,15 proc. łącznego czasu oglądania wszystkich treści wideo na kanałach gamingowych.
Jak wyjaśniają przedstawiciele agencji Gameset, stosunkowo niewielki, jednak stale rosnący udział shortsów w łącznym czasie oglądania treści gamingowych wynika z ich długości. W 2022 roku średnia długość filmu na kanałach gamingowych wynosiła 5 minut i 56 sekund, natomiast średnia długość shortsa - 21 sekund. Spośród wszystkich 198 kanałów gamingowych, które obejmują przytoczone dane, w 2022 roku shortsy opublikowała połowa z nich.
Karolina Bąkowska, strategy manager w agencji Gameset, podkreśla, że skuteczność shortsów nie zaskakuje. - Dla twórców to świetny sposób na dobudowanie zasięgu bez konieczności tworzenia specjalnych treści, bo ze względu na format możemy publikować je także na TikToku oraz jako Instagram Reels - wyjaśnia. I dodaje, że w związku z wprowadzeniem monetyzacji tych form wideo, które została uruchomiona w lutym 2023 roku, ich popularność będzie tylko rosnąć.
(KAP, 18.04.2023)