GroupM uruchamia projekt FraudBusters
GroupM przeprowadziła badanie poświęcone zjawisku ad fraudu w Polsce (fot. materiały prasowe)
GroupM (należy do niej m.in. agencja Wavemaker) stworzyła blog, na którym rozprawia się z oszustwami w reklamie digital - FraudBusters.
Na blogu FraudBusters.pl będą się wypowiadali specjaliści z GroupM oraz z zewnętrznych firm analizujących obszar ad fraud. Utworzenie FraudBusters wiąże się z zaostrzeniem polityki antyfraudowej w GroupM, co przejawia się w odpowiednim doborze partnerów biznesowych oraz wiąże z „koniecznością weryfikacji sposobu rozliczania jedynie za pozytywnie zweryfikowany ruch reklamowy i działania performance marketingowe”.
Z analizy GroupM poświęconej zjawisku ad fraudu w Polsce wynika, że co drugi polski marketer uważa, że jego kampanie digital mogły paść ofiarą reklamowego oszustwa (w badaniu uczestniczyło 50 największych reklamodawców). Za najbardziej ryzykowny rodzaj kampanii reklamodawcy uważają tradycyjne reklamy display, a wśród modeli zakupów – rozliczenia za efekt (performance).
„Nasze badanie, inicjujące projekt FraudBusters, pokazuje, że rynek potrzebuje edukacji w zakresie ad fraudu. O ile takie tematy jak bezpieczeństwo otoczenia reklamowego czy widoczność reklam przebiły się do branżowej debaty, to ad fraud jest jeszcze w Polsce mało rozpoznanym przez branżę, choć niestety dość powszechnym zjawiskiem. Chcemy je na FraudBusters naświetlać i pokazywać, jak z nim walczyć” - komentuje Tomasz Piątkowski, szef digital w GroupM.
(IKO, 15.09.2020)