WPP na dłużej z Coca-Colą, również w Polsce

WPP współpracuje z Coca-Colą od 2021 roku (fot. Pexels.com)
WPP wygrało globalny przetarg na prowadzenie działań reklamowych The Coca-Cola Company, o czym poinformował Manuel Arroyo, chief marketing officer spółki. Oznacza to, że jej budżet pozostanie w Polsce w EssenceMediacom.
"Z przyjemnością informuję, że The Coca-Cola Company odnowiła współpracę z WPP Open X jako globalnym partnerem marketingowym" – napisał na LinkedInie.
WPP do grudnia 2024 roku odpowiadała za media i działania kreatywne na całym świecie. To wtedy działania mediowe dla Coca-Coli w Ameryce przekazano Publicis Groupe.
Do zamknięcia "Presserwisu" nie otrzymaliśmy informacji, co wygrany przetarg oznacza dla polskich agencji. W Polsce za działania mediowe Coca-Coli odpowiada EssenceMediacom. Z naszych informacji wynika, że agencja nadal będzie zajmować się zakupem mediów dla marek z portfolio spółki. Natomiast kreatywnie wspierają ją m.in. agencje Fortis i Asap&Asap.
Przedłużenie współpracy na pozostałych rynkach oznacza dalsze prowadzenie zintegrowanego modelu, który uruchomiono pod koniec 2021 roku. Model tworzą cztery elementy. Pierwszy to partner globalny, który zarządza kompleksowymi działaniami technologicznymi, medialnymi i marketingowymi w całym portfolio firmy. Kolejny to partner uzupełniający, który będzie działać na wybranych rynkach. Na trzeci element składa się lista zatwierdzonych agencji, skupiających się na działaniach kreatywnych. Ostatnim jest wspólna platforma danych i technologii, które mają łączyć zespoły marketingowe wszystkich marek i jednostek operacyjnych należących do amerykańskiej firmy.
(KAP, 23.05.2025)
