Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 16, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GroupM: Polska już wdrożyła nowy model operacyjny. Termin rebrandingu nie jest znany

GroupM połączy spółki WPP – Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom i T&Pm – w jedną (fot. materiały prasowe)

GroupM przygotowuje się do zmian strukturalnych. Zmiana nazwy na WPP Media możliwa, ale nie przesądzona. W Polsce nadzieja, że nie będzie zwolnień.

GroupM chce zmienić strukturę grupy, składającej się ze spółek mediowych: Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom i T&Pm (nie ma jej w Polsce), które ma zamiar połączyć. Jak informuje portal Ad Week, w ramach tego procesu dojdzie do zwolnień związanych z konsolidacją poszczególnych zespołów agencji mediowych (GroupM zatrudnia ok. 40 tys. pracowników).

Czytaj też: KE wstępnie ocenia, że repozytorium reklam TikToka narusza akt o usługach cyfrowych

Jakie zmiany obejmą polski rynek, "Presserwis" zapytał globalnego szefa ds. komunikacji i marketingu GroupM, Sama Westona. Jak nas poinformowano, w zeszłym tygodniu do pracowników została wysłana aktualizacja na temat kroków, które agencja podejmie "aby stworzyć silniejszą, bardziej połączoną firmę z jednym modelem operacyjnym, aby zapewnić klientom to, co najlepsze w GroupM".

– Model ten będzie wdrażany na poszczególnych rynkach w nadchodzących miesiącach, a jego wpływ i harmonogram będą się różnić w zależności od lokalnych uwarunkowań – mówi "Presserwisowi" szef komunikacji GroupM. – Niektóre publikacje branżowe spekulowały na temat tego, co będzie to oznaczać dla naszych agencji. Wyjaśniliśmy, że nasze marki agencyjne będą nadal istnieć jako domy dla dedykowanych zespołów klientów. Pojawiły się również spekulacje na temat potencjalnej zmiany nazwy GroupM na WPP Media. Nie ogłosiliśmy ani nie potwierdziliśmy takiej zmiany, a doniesienia te opierają się wyłącznie na plotkach i spekulacjach, których nie będziemy komentować – przekazał "Presserwisowi" Sam Weston.

Jak powiedziała nam jedna z osób zarządzających GroupM w Polsce, proces centralizacji działów specjalistycznych (w tym zakupu mediów, finansów itp.) w ramach Grupy postępuje w Polsce od co najmniej dwóch lat. Nasz kraj jest jednym z pierwszych rynków, gdzie się dokonał. Na naszym rynku działają trzy marki mediowe: Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom, które nadal mają funkcjonować i być zarządzane przez swoich liderów jak dotychczas. W Polsce raczej nie są spodziewane zmiany związane z redukcją pracowników, wprost przeciwnie – mówi się, że wciąż ich brakuje. Redukcje zespołów już przeprowadzono na przełomie lat 2023 i 2024. Nieznana jest również data, kiedy ma nastąpić rebranding WPP Media.

Czytaj też: Jaki brief, taka kampania. Marcin Kalkhoff dla Press.pl o kandydatach na prezydenta

– Potwierdzamy, że scentralizowaliśmy już nasz model operacyjny w Polsce. Nie możemy jednak w tej chwili komentować kwestii związanych z personelem lub stanowiskami – powiedział "Presserwisowi" Sam Weston.

Według "Panoramy Reklamy" Essence-Mediacom, zarządzany przez Joannę Okłę, zatrudnia 206 pracowników. W ub.r. agencja zdobyła siedmiu nowych klientów w tym Polpharmę Digital, Costa Coffee i Warner Bros, a także obroniła budżet Play – 31 mln zł. Jej stali klienci to Procter & Gamble, Mars Polska, Leroy Merlin, Decathlon.

Mindshare Polska, zarządzany przez Joannę Kazak, zatrudnia w Polsce 103 osoby i obsługuje Unilever Polska, T-Mobile, Castoramę. W ub.r. pozyskał ośmiu nowych klientów. Przychody firmy wyniosły w 2023 roku wg KRS 471,5 mln zł, a zysk brutto – 922,9 tys. zł.

Czytaj też: Tomasz Pałasz dołączył do Digital Kingdom jako motion design art director

Wavemaker, zarządzany przez Pawła Galę, zatrudnia w Polsce 170 osób. Wavemaker zdobył w ub.r. dwóch klientów do długoterminowej obsługi, w tym L’Oréal International Distribution, i obronił budżet Colgate-Palmolive. Po stronie strat odnotował brandy Glovo i MOL.

GroupM zarządza globalnymi budżetami mediowymi o wartości 63 mld dol. Do głównych jej klientów należą Amazon i Unilever. W pierwszym kwartale 2025 roku odnotował 5 proc. spadek przychodów. WPP niedawno straciło globalny budżet Coca-Coli na rzecz konkurencyjnej Publicis Groupe.

Czytaj też: Platige Image z nagrodą Golden Cube za filmowy zwiastun "Wiedźmina 4"

(MS, 16.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.