Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 08, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAB Polska stworzył białą księgę dotyczącą oszustw reklamowych

Publikacja jest częścią programu poprawy jakości reklamy cyfrowej IAB Polska (fot. materiały prasowe)

Działająca przy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska grupa zadaniowa stworzyła raport poświęcony oszustwom reklamowym.

Twórcy publikacji „Fraud reklamowy. Whitepaper” omawiają w niej tematykę oszustw reklamowych, wprowadzają polską definicję i kategoryzację tego zjawiska oraz wskazują narzędzia umożliwiające monitoring i prewencję. Jak podają, pod pojęciem fraudu reklamowego rozumiane są wszystkie celowe działania związane z emisją reklam (reklam display, wideo, w aplikacjach czy reklamy efektywnościowej) prowadzone w miejscu (serwisie internetowym bądź aplikacji) lub kierowane do grupy docelowej innej niż ustalone w warunkach kontraktowych.

Fraud w reklamie to temat trudny oraz wieloaspektowy. Trudno także się o nim mówi, szczególnie że wiedza na ten temat nie jest ogólnodostępna. W IAB wierzymy jednak, że edukacja i otwarta komunikacja do rynku jest fundamentem, który pozwoli nam ten problem rozwiązać” – komentuje Tomasz Piątkowski, chief digital officer GroupM, członek grupy zadaniowej ds. fraudów przy IAB Polska.

Publikacja jest częścią programu poprawy jakości reklamy cyfrowej IAB Polska.

(IKO, 08.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.