Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 16, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Digital liderem w reklamie według raportu IAB Polska

Wartość rynku reklam digitalowych po raz pierwszy w historii przekroczyła 5 mld zł (fot. LinkedIn Sales Solutions/Unsplash)

Raport Strategiczny Internet 2020/2021 sporządzony przez IAB Polska pokazuje, że pomimo spadków sprzedaży większości formatów mediowych i reklamowych w ostatnich 12 miesiącach, wartość rynku reklam cyfrowych w Polsce jest rekordowa.

Wartość rynku reklam digitalowych po raz pierwszy w historii przekroczyła 5 mld zł. Jest to następstwo m.in. popularyzacji zdalnej pracy i nauki, przeniesienia produktów i usług do sieci i rekordowego odsetka gospodarstw domowych z dostępem do sieci, która wyniosła w 2020 roku 90,4 proc. W wypadku gospodarstw z dziećmi liczba ta wyniosła 99,5 proc.

Wartość 5,2 mld zł oznacza, że rynek online wzrósł o 5 proc. w stosunku do 2019 roku. Nadal najpopularniejszą formą promocji online jest reklama graficzna w formie display oraz wideo, która odpowiada za 48 proc. całego rynku. Marketerzy przestali za to korzystać z ogłoszeń, które stanowią 15 proc. całego rynku, co jest spadkiem o 8 proc. w stosunku do poprzedniego badania. Według IAB reklama cyfrowa w 2021 roku ma szansę wzrosnąć o około 10 proc.

Najszybciej rosnącym rynkiem w okresie pandemii okazał się rynek e-commerce. W 2020 roku liczba osób, które deklarowały dokonanie zakupów online, wzrosła o 11 proc., do 73 proc. Aż 34 proc. Polaków zamawiało przez internet produkty, których nigdy wcześniej nie kupowało poprzez ten kanał. 

Według badań Mediapanel z polskich stron Polacy najchętniej odwiedzają te z Grupy Wirtualna Polska - jej serwisy w grudniu odwiedziło 21,4 mln osób.

IAB istnieje na polskim rynku od 2000 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i posiada około 230 członków, wśród których znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jest to 18. edycja raportu.

(KAP, 16.07.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.