Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 16, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Digital liderem w reklamie według raportu IAB Polska

Wartość rynku reklam digitalowych po raz pierwszy w historii przekroczyła 5 mld zł (fot. LinkedIn Sales Solutions/Unsplash)

Raport Strategiczny Internet 2020/2021 sporządzony przez IAB Polska pokazuje, że pomimo spadków sprzedaży większości formatów mediowych i reklamowych w ostatnich 12 miesiącach, wartość rynku reklam cyfrowych w Polsce jest rekordowa.

Wartość rynku reklam digitalowych po raz pierwszy w historii przekroczyła 5 mld zł. Jest to następstwo m.in. popularyzacji zdalnej pracy i nauki, przeniesienia produktów i usług do sieci i rekordowego odsetka gospodarstw domowych z dostępem do sieci, która wyniosła w 2020 roku 90,4 proc. W wypadku gospodarstw z dziećmi liczba ta wyniosła 99,5 proc.

Wartość 5,2 mld zł oznacza, że rynek online wzrósł o 5 proc. w stosunku do 2019 roku. Nadal najpopularniejszą formą promocji online jest reklama graficzna w formie display oraz wideo, która odpowiada za 48 proc. całego rynku. Marketerzy przestali za to korzystać z ogłoszeń, które stanowią 15 proc. całego rynku, co jest spadkiem o 8 proc. w stosunku do poprzedniego badania. Według IAB reklama cyfrowa w 2021 roku ma szansę wzrosnąć o około 10 proc.

Najszybciej rosnącym rynkiem w okresie pandemii okazał się rynek e-commerce. W 2020 roku liczba osób, które deklarowały dokonanie zakupów online, wzrosła o 11 proc., do 73 proc. Aż 34 proc. Polaków zamawiało przez internet produkty, których nigdy wcześniej nie kupowało poprzez ten kanał. 

Według badań Mediapanel z polskich stron Polacy najchętniej odwiedzają te z Grupy Wirtualna Polska - jej serwisy w grudniu odwiedziło 21,4 mln osób.

IAB istnieje na polskim rynku od 2000 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i posiada około 230 członków, wśród których znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jest to 18. edycja raportu.

(KAP, 16.07.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.